Liike on positiivinen voima!

Lukuisat tutkimukset osoittavat, että aktiiviset ja liikkuvat ihmiset voivat paremmin kuin sohvaperunat. Liike edistää niin sosiaalisuutta, yhteisöllisyyttä, terveyttä kuin onnellisuuttakin. Siksi Coca-Cola on yhtiönä jo useiden vuosikymmenien ajan edistänyt liikettä eri puolilla maailmaa. Liikkumisen määrä on kuitenkin viime vuosikymmeninä vähentynyt huomattavasti. Euroopassa kaksi kolmasosaa 15-vuotiaista ei enää liiku päivittäin terveyden kannalta tarpeellista määrää, ja trendi näyttää jatkuvan, myös Suomessa.

Siksi olemme korottaneet panoksiamme. Jo nyt Coca-Cola yhtiöillä on yli 115:ssa maassa yli 150 liikkumista ja tasapainoista elämää edistävää ohjelmaa, jotka tavoittavat miljoonia ihmisiä – ja ohjelmien määrä kasvaa!

Lisää liikettä suomalaiseen vapaa-aikaan

Suomessa Coca-Cola Finland Oy on yhteistyössä Valon kanssa kehittänyt #MunLiike-ohjelman. Tavoitteena on tuoda lisää liikettä noin 100 000 nuoren vapaa-aikaan. Suomen Coca-Cola vastaa ohjelman toteuttamisen rahoituksesta, materiaalien tuotannosta ja välinelahjoituksista. Ohjelma on yksi suurimmista ellei jopa suurin Suomessa yritystuella toteutetuista nuoria aktivoivista ohjelmista, ja yhdessä Valon kanssa voimme saavuttaa paljon enemmän kuin kumpikaan yksinään.

#MunLiike tuo oleilun tai istumista vaativan tekemisen rinnalle kivaa ja aktiivista toimintaa kavereiden kanssa. Ohjelma on hauska myös niille nuorille, jotka eivät välitä perinteisestä urheilusta. Tämä on tärkeää, sillä liikkuvasta nuoresta kasvaa todennäköisemmin myös liikkuva aikuinen.

Sitoumuksemme tasapainoisen ja terveellisen elämän edistämiseksi

Yhtiönä Coca-Cola on kansainvälisesti sitoutunut tukemaan aktiivista elämäntapaa ja siihen liittyviä ohjelmia kaikissa toimintamaissaan. Liikuntaohjelmat ovat osa yhtiön hyvinvointistrategiaa, jonka avulla edistetään tasapainoista elämäntapaa, hyvinvointia ja terveyttä. Yhtiö on myös antanut konkreettisia sitoumuksia oman toimintansa ja juomavalikoimansa kehittämiseksi.

Sitoumukset koskevat yhtiön oman juomavalikoiman kehittämistä, kuluttajille annettavan juomien ravintosisältöinformaation lisäämistä sekä markkinoinnin itsesääntelyä. Coca-Cola on muun muassa sitoutunut vähentämään omien juomiensa sokeri- ja kaloripitoisuuksia.

Viimeisen vuosikymmenen aikana Euroopassa myytyjen yhtiön hiilihapollisten juomien kokonaiskalorimäärä väheni kokonaisuudessaan 10%, vaikka juomien myyntivolyymi kasvoi. Vuoteen 2020 mennessä tavoitteena on vähentää myytyjen kalorien määrää edelleen 10:llä prosentilla. Yhtiöllä on Euroopassa myynnissä yli 140 erilaista juomaa, joista valtaosa on kalorittomia tai vähäkalorisia.

Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa vuonna 1958. Tänä päivänä Coca-Cola Finland Oy toimii yhtiön juomien valmistuksesta ja myynnistä vastaavan Sinebrychoff Oy:n tiloissa Keravalla.

Lisätietoja Coca-Colan toiminnasta ja ohjelmista:
Coca-Cola Finland Oy
Théa Natri
tnatri@coca-cola.com

www.coca-cola.fi