Bonaquan uusi kampanja kannustaa monipuuhastelijoita olemaan läsnä tässä elämässä

Bonaqua lanseeraa perinteisestä tuotekeskeisestä vesimainonnasta poikkeavan mainonnan linjan, joka nostaa esiin puhuttavia arjen teemoja. ”Nauti elämän pienten hetkien virkistävästä mausta” - nimellä kulkeva kampanja käynnistyy televisiomainoksella kesäkuussa. Filmi muistuttaa, miten teknologia täyttää päivämme erillaisilla häiriötekijöillä ja miten meidän on välillä hyvä pysähtyä ja olla aidosti läsnä. Vesi on nykyaikaisen monipuuhastelun täydellinen vastakohta – se on jotain todellista, mutkatonta ja samalla perin järkevää. 

Kampanjalla halutaan kiinnittää huomiota siihen, miten nykyajan teknologian mahdollistama jatkuva tavoitettavuus on lisännyt arjen haasteita. Suomalaiset elävät eräänlaista kaksoiselämää; he yrittävät yhtäaikaisesti toimia lukuisissa digitaalissa kanavissa ja samalla selviytyä normaalista arjesta. Teknologia täyttää päivämme erillaisilla häiriötekijöillä emmekä pysty olemaan aidosti läsnä toisille ihmisille.

  • Halusimme löytää perinteisestä tuotekeskeisestä vesimainonnasta poikkeavan linjan, joka omalla tavallaan nostaa esiin arjen hyvinvointiin liittyviä teemoja, kertoo kampanjasta vastannut senior brand manager Vilma Karvonen Suomen Coca-Colalta. 

Digitaalisuudessa on paljon hyvää, mutta samanaikaisesti jatkuva tavoitettavuus on etäännyttänyt meidät tosistamme tässä ja nyt. Olemme ikään kuin läsnä kaikkialla kaikkina aikoina, ja samanaikaisesti emme ole aidosti läsnä missään. 

  • Vesi edustaa monipuuhastelun täydellistä vastakohtaa. Vesi on jotain todellista, mutkatonta ja samalla perin järkevää. Se virkistää, kirkastaa ajatuksenjuoksua ja auttaa meitä keskittymään.Vedellä on uskomattoman suuri merkitys jokapäiväisessä elämässämme – yhtä lailla on tärkeää välillä pysähtyä ja olla läsnä kaikkien ärsykkeiden keskellä, Karvonenkiteyttää viestinnän perusajatuksen. 

Kampanja käynnistyy televisiomainoksella, jossa viesti kerrotaan kiireisen Annan kautta. Tarinan alussa Annaa esittää mainosta varten tehty Annan identtinen kopio eli ihmisen kokoinen nukke, joka keskittyy enemmän monipuuhasteluun kuin ystäviinsä. Kun Anna lopulta siirtää teknologian syrjään, pystyy hän nauttimaan hetkestä ja olemaan läsnä ystäviensä kanssa. 

Teknologiariippuvaiset suomalaiset arvostat kasvokkain tapahtuvaa kanssakäymistä

Kampanjasuunnittelun aikana Bonaqua teetti Euroopassa ajankäyttöä ja naisten teknologista monipuuhastelua tarkastelevan tutkimuksen. Tutkimus paljasti puhelimien ja muiden päätelaitteiden häiritsevän ajanviettoa sukulaisten tai ystävien kanssa ja jopa fyysistä hyvinvointia. 

Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Ranskassa, Belgiassa ja Hollannissa tehty tutkimus osoitti, että suomalaiset arvostavat teknologiaa enemmän kuin muissa tutkituissa maissa. Peräti 66% tutkituista suomalaisista koki, ettei selviä ilman teknologiaa (eurooppalainen keskiarvo 63%). Samalla kuitenkin suomalaiset pitävät muita maita tärkeämpänä tavata ystäviä ja sukulaisia kasvokkain (90% vs. eurooppalainen keskiarvo 81%). 

Suomalaiset katsovat myös muita eurooppalaisia useammin, että keskittymällä yhteen asiaan saa aikaiseksi paljon enemmän kuin puuhastelemalla montaa asiaa kerrallaan. Peräti 68% suomalaisvastaajista koki näin, kun eurooppalainen keskiarvo oli vain 56%. 

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla.  Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ja Pohjoismaiden ryhmään. 

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, vedet, urheilujuomat ja hyvinvointijuomat. 

The Coca-Cola Company on maailman suurinalkoholittomiin juomiin erikoistunut juomayhtiö, jonka yli 500 juomamerkkiä ja yli 3000 erilaista juomaa virkistävät kuluttajia yli 200 maassa. Coca-Colan lisäksi yhtiön  juomavalikoimaan kuuluu 12 muuta brändiä, joiden myynti on yli miljardi dollaria. Näitä ovat mm. Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Glacéau Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply ja Georgia. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa.