Euroopan Coca-Cola on sitoutunut lahjoittamaan seuraavan 3 vuoden aikana yhteensä 3 miljoonaa euroa WWF:n arktisten alueiden suojelutyöhön. Jääkarhuperheille koti (Arctic Home) – projektissa kannustetaan ihmisiä osallistumaan jääkarhuperheiden kotien suojeluun www.arctic-home.fi –sivuston kautta - joko kertomalla tärkeästä asiasta eteenpäin omille tutuilleen, tekemällä pieniä ilmastotekoja tai haluamansa kokoisen lahjoituksen WWF:lle. Jokainen lahjoitettu  lisäeuro on tärkeä ja parantaa WWF:n mahdollisuuksia suojella arktisia alueita.  

Jääkarhu elää, metsästää ja lisääntyy sille elintärkeällä merijäällä. Ilmaston lämpenemisen seurauksena arktinen ja runsaasti ravintoa tarjoava jäätikköalue pienenee pakottaen jääkarhun maalle. Arctic Home -kampanjan avulla kerätyt varat käytetään erityisesti ns. viimeisen suuren jääalueen suojeluun sekä ilmastotyöhön ja tutkimukseen. Tutkimuksena avulla etsitään keinoja jääkarhujen elinpaikkojen turvaamiseen.

Coca-Cola ja WWF ovat tehneet  yhteistyötä ilmaston- ja vesivarojen suojelussa vuodesta 2007. Arctic Home –kampanja toteutettiin viime vuonna ensimmäisen kerran Pohjois-Amerikassa, missä  kuluttajien tietoisuus jääkarhujen asuinalueen suojelutarpeesta nousi kampanjan myötä 38 prosentista 52 prosenttiin. Nyt WWF ja Coca-Cola yhdistävät voimansa 16 Euroopan maassa ja sen myötä jääkarhuemoa ja sen kahta pentua esittävä grafiikka näkyy yli 300 miljoonassa Coca-Cola –juomapakkauksessa Euroopassa. 

-  Jääkarhulla on erityinen asema Coca-Colan historiassa, sillä nyt jo 90-vuotias jääkarhuhahmomme esiintyi  ensimmäisen kerran  mainoksissamme Ranskassa vuonna 1922. Tehdessämme yhteistyötä WWF:n kanssa, olemme huomanneet, miten paljon tukea jääkarhujen auttamiseen tarvittaisiin. Siksi me haluamme osaltamme olla mukana rakentamassa jääkarhuille parempaa tulevaisuutta.  Yhdistämällä kahden suuren organisaation voimat ja kutsumalla ihmiset ympäri maailmaa mukaan ilmastotyöhön, voimme saavuttaa enemmän kuin mikään taho yksinään, summaa Coca-Cola Finlandin Arctic Home -projektivastaava Irene Rissanen.

-  WWF on tyoskennellyt arktisilla alueilla yli 20 vuotta. Vaikka kasvihuonekaasupäästöjä saataisiin pienennettyä nopeastikin, jatkuu ilmastonmuutos nykyisten päästöjen vaikutuksesta  tulevinakin vuosikymmeninä. Arctic Home –kampanjan avulla kerätyt varat ohjataan muun muassa ns. viimeisen jääalueen suojeluun sekä Suomessa erityisesti työhön, jonka tavoitteena on hidastaa ilmastonmuutosta arktisilla alueilla sekä auttaa ihmisiä ja eläimiä sopeutumaan muuttuvaan maailmaan. Arktisten alueiden säilyminen on mahdollista, jos yritykset, järjestöt, tutkijat, päättäjät ja yksittäiset ihmiset yhdistävät voimansa, kertoo WWF:n Leena Oiva.

KUVA: Kuvaaja mainittava: WWF, JSGrove.com

 

 

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla.  Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ja Pohjoismaiden ryhmään. 

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, vedet, urheilujuomat ja hyvinvointijuomat. 

The Coca-Cola Company on maailman suurinalkoholittomiin juomiin erikoistunut juomayhtiö, jonka yli 500 juomamerkkiä ja yli 3000 erilaista juomaa virkistävät kuluttajia yli 200 maassa. Coca-Colan lisäksi yhtiön  juomavalikoimaan kuuluu 12 muuta brändiä, joiden myynti on yli miljardi dollaria. Näitä ovat mm. Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Glacéau Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply ja Georgia. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa.