”Mitä sinä vielä odotat?”-mainosfilmi käynnistää Coca-Colan ensimmäisen kampanjan, joka kokoaa kaikki Coca-Colat – Coca-Cola, Coca-Cola Zero ja Coca-Cola light – saman brändiviestin alle. Choose Happiness nimellä kulkeva kampanja muistuttaa, että onni on valinta. Tai kuten räppäri HT sanoo mainoksessa, onni on meidän kaikkien omissa käsissä.

Ensimmäinen Coca-Cola-lasillinen nautittiin 129 vuotta sitten. Jo alusta alkaen Coca-Cola on merkinnyt paitsi virkistävää juomaa myös onnellisia hetkiä; oli kyseessä yhteiset ruokailuhetket tai erityiset juhlahetket kuten joulu. Coca-Colan viesti on perinteistä sanontaa mukaellen ollut aina positiivinen; ”lasi on puolitäynnä”. Choose Happiness –kampanja vie näkemyksen onnesta askeleen pidemmälle. Coca-Cola kutsuu ihmiset toimimaan siten, että heidän olisi mahdollista nähdä lasi jopa täytenä. 

“Coca-Cola on kautta aikain ollut onnellisuuden puolestapuhuja, kertoo Maria Jernström, senior brand manager Suomen Coca-Colalta. Choose Happiness jatkaa tätä perinnettä, mutta tällä kertaa haluamme juhlistaa meidän jokaisen vapautta valita onni ja toimia aktiivisesti oman ja muiden onnellisuuden lisäämiseksi. Uusi lähestymistapa kannustaa ihmisiä ympäri maailmaa mm. ilmaisemaan tunteitaan hymyilemällä. Samalla konsepti kokoaa kaikki Coca-Cola-juomat saman viestin alle ja tekee valinnan erilaisten juomien välillä aiempaa selkeämmäksi. 

Mitä sinä vielä odotat? (What Are You Waiting For pitkä versio 

https://www.youtube.com/watch?v=-cjht_DGsNc)

Kampanjan televisiomainos ‘What Are You Waiting For’ on ensimmäinen Choose Happiness –kampanjan konkretisoiva luova toteutus. Nykynuoret ovat ensimmäinen sukupolvi, joka vaistomaisesti haluaa olla onnellinen. Mainos muistuttaa siitä, että jokaisen meistä on mahdollista olla oman onnemme johtaja. Energisesti leikattu filmi esittelee useita tunteentäyteisiä hetkiä ja huipentuu nostattavaan, virkistävään kolmen erilaisen Coca-Colan juhlahetkeen. 

Mainoksen musiikin ‘What Are You Waiting For?’on kirjoittanut ’HT’, Amsterdamissa asuva rappäri. Mainosta varten kirjoitettu teksti kertoo HT:n näkemyksen siitä, mitä onnen saavuttamiseen tarvitaan. Onni on jokaisen meidän omissa käsissä. Mainoksen pitkä versio esittelee erilaisten ihmisten erilaisia hetkiä: intilaisia häitä, mellakkaa, tanssia sateessa, Special Olympics –kisoja, voittoisaa koripallopeliä, öistä reivausta metsässä. 

Maria Jernström kommentoi mainoksen perimmäistä viestiä: “Monille ihmisille onni on jonkinlainen tulevaisuuden tavoite, jonka mukaan voi olla onnellinen vasta kun esimerkiksi saa unelmiensa työpaikan, ostaa asunnon, on huippukunnossa tai löytää sielunkumppanin. Mainos heittää ilmaan kysymyksen, miksi haluamme sysätä onnen tulevaisuuteen. Onni on valintakysymys ihan joka päivä, ei mikään monivuotinen jahti.

Filmi on Amsterdamin Ogilvy –toimiston työ. Mainoksen musiikin tehnyt HT on aiemmin työskennellyt sellaisten artistien kanssa kuten DJ Grandmaster Flash, Rakim ja Jungle Brothers. Coca-Cola pyysi HT:n mukaan projektiin paitsi hänen ainutlaatuisen lahjakkuuden vuoksi myös, koska hän on työskennellyt auttaakseen nuoria. HT on Kansainvälisessä Universal Zulu Nation –ryhmässä etsinyt musiikin avulla keinoja auttaa nuoria löytämään mm. oman tiensä opiskella. 

Pitkä versio: https://www.youtube.com/watch?v=-cjht_DGsNc

LYRIIKKA

What are you waiting for? 

Wait, and wait, and wait, and wait.

Like happiness is someone's destiny or fate. But why wait for happiness to happen to you? When it's something we can just choose to do.

Grab it tight and mold it with both hands. And discover how happiness and your hands are best of friends.

Your hands can infect the entire world with a beat. And have everyone dance, clap along and move their feet.

They can bring a smile, or bring a frown. Cheer you up, or put you down.

Share a laugh, Share a tear. Cheer for victory, or beat your fear.

Happiness can be anything when you carve it out. Choose happiness in worries, opinions, anger and doubt.

Carve it from sadness, humiliation and defeat. Discover it in the next stranger you cross in the street.

There's enough for everybody, it doesn't take much. It's so contagious and infects everyone you touch.

Yeah, "happiness comes to those who wait..." Sure. But what are you waiting for?

[chorus]

Happiness is something everyone can support. So what, what, what, what are you waiting for?

Happiness is something everyone can afford. So what, what, what, what are you waiting for?

 

 

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla.  Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ja Pohjoismaiden ryhmään. 

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, vedet, urheilujuomat ja hyvinvointijuomat. 

The Coca-Cola Company on maailman suurinalkoholittomiin juomiin erikoistunut juomayhtiö, jonka yli 500 juomamerkkiä ja yli 3000 erilaista juomaa virkistävät kuluttajia yli 200 maassa. Coca-Colan lisäksi yhtiön  juomavalikoimaan kuuluu 12 muuta brändiä, joiden myynti on yli miljardi dollaria. Näitä ovat mm. Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Glacéau Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply ja Georgia. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa.