Coca-Cola juhlii 100-vuotiasta muotopulloaan yhdessä Marilynin, Elviksen, Ray Charlesin, Rita Oran ja Aviciin kanssa. He ovat miljardien muiden ihmisten tavoin suudelleet Coca-Cola-pulloa – toisin sanoen nauttineet virkistävää juomaa suoraan tästä ikonisesta pullosta.

Coca-Colan Suudelma -kampanja herättelee itse kunkin meistä muistelemaan omaa ”ensisuudelmaansa” ja hyviä hetkiä Coca-Cola-pullon seurassa . 

Coca-Colan arkistoista löytyneissä mustavalkokuvissa aikansa supertähdet Marilyn Monroe, Elvis ja Ray Charles on ikuistettu Coca-Cola –pullon kanssa. Historiallisten Hollywood-kuvien rinnalla nähdään nykyaikaisia otoksia tämän päivän tähdistä ja Coca-Cola-pullosta. Kuvien inspiraatio on peräisin vanhoista mustavalkokuvista, mutta toteutus vahvasti tätä päivää. Kansainvälisesti arvostettu valokuvaaja David LaChapelle on ikuistanut brittiläisen laulaja-lauluntekijä Rita Oran ja ruotsalaisen DJ-tuottaja Aviciin uudenlaisiin kokeileviin kuviin. 

Rita Ora avasi viime viikolla Lontoossa 100-vuotiasta Coca-Cola pulloa juhlistavan pop-up baarin, joka on sisustettu pullon kehittämisvuoden 1915 henkeen. Baariin on kerätty Coca-Cola-pulloa esittävää taidetta sekä muistoesineitä 100 vuoden ajalta, joiden joukossa mm. Andy Warholin teos ja Marilyniä ja Elvistä esittäviä valokuvia. 

Suudelma-kampanjan TV-mainos on saanut vaikutteita taiteilija Andy Warholin näkemyksestä, että kuka tahansa -asemaan katsomatta- voi nauttia Coca-Colan raikkaasta elämyksestä. Kampanjan televisiomainos on ensimmäinen laatuaan, joka keskittyy pelkästään brändin kuuluisaan pulloon ja siihen, kuinka se on ollut osa elämää jo sadan vuoden ajan. Vuosikymmenestä toiseen ja sukupolvelta toiselle, Coca-Cola –pullo ja sen ”suuteleminen” on ollut ystävyyden ja yhteisten hyvien hetkien jakamisen symboli. 

“Coca-Cola-pullo on muotoiluklassikko. Suudelma-kampanja juhlistaa tätä ainutlaatuista 100-vuotiasta juomapakkausta ja on samalla merkittävä virstanpylväs brändin historiassa, sanoo Matti Takkinen Suomen Coca-Colalta. Coca-Cola-pullolla on ollut ainutlaatuinen rooli populaarikulttuurissa viimeisen 100 vuoden aikana. Samalla kampanja herättelee itse kutakin muistelemaan omaa ”ensisuudelmaansa” ja hyviä hetkiä Coca-Cola-pullon seurassa”. 

Rita Ora kertoo ensisuudelmastaan haastattelussa https://www.youtube.com/watch?v=cAQBwNab0R0

Avicii kertoo, millaista oli olla David LaChapellen kuvattavana https://www.youtube.com/watch?v=GbwSfVb9ntk

 

 

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla.  Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ja Pohjoismaiden ryhmään. 

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, vedet, urheilujuomat ja hyvinvointijuomat. 

The Coca-Cola Company on maailman suurinalkoholittomiin juomiin erikoistunut juomayhtiö, jonka yli 500 juomamerkkiä ja yli 3000 erilaista juomaa virkistävät kuluttajia yli 200 maassa. Coca-Colan lisäksi yhtiön  juomavalikoimaan kuuluu 12 muuta brändiä, joiden myynti on yli miljardi dollaria. Näitä ovat mm. Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Glacéau Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply ja Georgia. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa.