Taste the Feeling -kampanjassa musiikki on vahvassa roolissa

“Taste the Feeling” on ruotsalaisen DJ-muusikko-tuottaja Aviciin ja sielukkaan laulajan Conrad Sewellin yhteisteos. Lontoossa syntyneen ja Australiassa kasvaneen laulajan ääni kuullaan Suomessa Coca-Colan kampanjan televisiomainoksessa jo 20. tammikuuta alkaen. Avicii on myös tuottanut kappaleesta remix-versioita.

Lataa ilmainen mp3 täältä: http://www.coca-colacompany.com/content/dam/journey/us/en/private/fileassets/mp3/Taste-The-Feeling-Conrad-Sewell.mp3

Kuuntele Taste the Feeling:

Coca-Cola valitsi kolme nousevaa artistia kirjoittamaan ’Taste the Feeling’ -kampanjalle tunnuskappaleen. Demoversion kappaleesta ovat tehneet Scott FritzJeremy Bircher ja Josh Jones. Lopullisen version kappaleesta on tuottanut Avicii ja kappaleen laulusta vastaa kiinnostava musiikkialan nouseva tähti, Lontoossa syntynyt ja Australiassa kasvanut laulaja-lauluntekijä Conrad Sewell. Hänen upea, pysäyttävä ja sielukas äänensä on myös hänen tavaramerkkinsä, joka tuli viime vuonna tutuksi mm. norjalaisen Kygo:n läpimurtosinkulta “Firestone”.

Lauluntekijä Avicii on tehnyt kampanjan tunnuskappaleesta myös erityisen Remix-version. Tätä selkeitä vaikutteita Aviciin tyylistä saanut versio kuullaan Coca-Colan UEFA EURO 2016TM –kampanjan jaRio 2016 Olympic GamesTM -kampanjan musiikkina.

Tunnuskappaleen lisäksi teleivisiomanioksissa tullaan käyttämään myös seuraavia kappaleita:

·         Uusi versio Queenin ja David Bowien “Under Pressure” –kappaleesta

·         Alexander Cardinalen “Made for You” -kappale

·         Uusi versio Aviciin “Hey Brother” –kappaleesta

Uusi äänilogo

Uuden brändistrategian tueksi Coca-Cola on tehnyt myös uuden äänitunnisteen, musiikkilogon, joka korvaa jo vuosia käytössä olleen ’viiden nuotin’ äänilogon. Uusi äänilogo yhdistelee ääniä, jotka syntyvät nautittaessa Coca-Colaa, kuten mm. korkin poksahdus, hiilihapon sihinä jäissä ja virkistymisen äänet. Äänilogo kuullaan kaikissa televisiomainoksissa.

Coca-Cola on kertonut omaa tarinaansa musiikin avulla jo yli 100 vuotta

Coca-Colan musiikkiyhteistyön alkuaikoihin kuului mm. se, että Coca-Cola jakoi nuotteja perheiden lauluiltoihin jo vuonna 1905. Monet vuosikymmenien kuluessa tehdyt mainosmusiikit ovat olleet ikimuistoisia: erityisen tunnettu on Hilltop-mainos vuodelta 1971, jolloin Coca-Cola “opetti maailman laulamaan”. Tämän päivän musiikkiyhteistyöstä esimerkki on mm. vuodesta 2012 alkanut yhteistyö Spotifyn kanssa.