Ikoninen Coca-Cola-logo korvataan suomalaisnimillä

Coca-Cola ilahduttaa fanejaan tuomalla kauppoihin nimikoituja Coca-Cola-pulloja. Suomessa Coca-Cola ja Coca-Cola Zero -pullojen etiketteihin on valittu 150 yleisintä suomalaisnimeä. Etunimien lisäksi pulloja koristavat muutamat yleisnimet, kuten ”veli”, ”ukki”, ”rakas” jne., joiden avulla jokaisen on helppo ilahduttaa läheistään vaikka juuri omaa nimeä ei löytyisikään.

– Korvaamme Coca-Cola-logon pakkauksissamme ensimmäistä kertaa pitkän historiamme aikana ja mikä sen parempaa kuin paikata se faniemme nimillä! Share A Coke -kampanjan tarkoituksena on kutsua ihmiset pitämään hauskaa, löytämään tuotteistamme ystävien ja perheenjäsenten nimiä sekä jakamaan Coca-Cola-juoman heidän kanssaan, kertoo Coca-Cola Suomen brändivastaava Maija Mäkirinne.

Coca-Colan Share A Coke -kampanja jatkuu läpi kesän

Coca-Colan Share A Coke -kampanja alkoi virallisesti 22.4., kun nimikkopullot saapuivat ruokakauppoihin. Share A Coke on mukana läpi kesän nuorten tapahtumissa ja musiikkifestivaaleilla, kuten Pori Jazzeilla, Weekend-tapahtumassa Helsingissä ja Ruis Rockissa Turussa. Tapahtumien Share A Coke -promootioissa kuluttajilla on ainutlaatuinen mahdollisuus saada juuri omalla nimellään varustettu Coca-Cola, jos kaupoista ei oikeaa nimeä löydy. Kampanjaa voi seurata ja fanittaa myös shareacoke.fi -sivustolla, jossa on mahdollisuus jakaa personoituja Coca-Cola -tölkkejä ystävilleen digitaalisesti. Coca-Cola-fanit eivät ainoastaan korista pullojen etikettejä, vaan ovat myös tähtinä kesän aikana nähtävässä TV- ja ulkomainonnassa.

Muun muassa Seuraavat nimet löytyvät etiketeistä: (Lähde: Väestöliiton 12-29v suosituimmat nimet)
Ville, Mikko, Antti, Laura, Teemu, Jenni, Janne, Niko, Joni, Sami, Heidi, Juho, Anna, Jani, Joonas, Toni, Hanna, Johanna, Henri,, Tuomas, Markus, Lauri, Sanna, Aleksi, Jenna, Elina, Juha, Jussi, Maria, Jesse, Mika, Tiina, Henna, Tomi, Noora, Minna, Matti, Anni, Suvi, Tommi, Jonna, Jaakko, Jere, Timo, Juuso, Tiia, Emma, Olli, Niina ja Mari.

 

 

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla.  Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ja Pohjoismaiden ryhmään. 

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, vedet, urheilujuomat ja hyvinvointijuomat. 

The Coca-Cola Company on maailman suurinalkoholittomiin juomiin erikoistunut juomayhtiö, jonka yli 500 juomamerkkiä ja yli 3000 erilaista juomaa virkistävät kuluttajia yli 200 maassa. Coca-Colan lisäksi yhtiön  juomavalikoimaan kuuluu 12 muuta brändiä, joiden myynti on yli miljardi dollaria. Näitä ovat mm. Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Glacéau Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply ja Georgia. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa.