https://www.cokezone.com/fi/fi/coca-cola/contour/hands

“En keksi mitään muuta, en juomaa enkä myöskään mitään muuta tuotetta, jonka muodon voi esittää pelkillä käsillä – niin, että kaikki tunnistaisivat, mistä tuotteesta on kyse. Vain Coca-Cola yltää tähän. Se on ollut olemassa niin kauan ja on niin merkittävässä roolissa meidän elämässämme.” 

-David LaChapelle

Kansainvälisesti arvostettu visionäärinen valokuvaaja ja elokuvaohjaaja David LaChapelle on tehnyt 100-vuotiasta Coca-Cola –pulloa juhlistavan videon nimellä “Yhdessä” (Together).

Coca-Cola-pullo on muodoltaan kiistatta yksi maailman tunnetuimmista käyttöesineistä. Se on myös inspiroinut lukuisia taiteilijoita kuten mm. Salvador Dalia ja Andy Warholia. Nyt David LaChapelle juhlistaa teoksellaan pulloa ‘ainoana kuluttajatuotepakkauksena, jonka voi esittää ihmiskäsin’.

LaChappellen 30 sekunnin videoteos on yhdistelmä liikkuvaa kuvaa ja still-kuvia. Videolla nähdään eri-ikäisten ja etniseltä taustaltaan erilaisten ihmisten käsiä. Kuvista syntyy autenttinen kokonaisuus, joissa erilaiset ihmiset jakavat yhteisen hetken ja kokemuksen. Tämä on myös osa Coca-Cola –brändin DNA:ta. 

Videosta käy ilmi, että se on selkeä kunnianosoitus juuri Coca-Cola –pullolle, vaikkei brändilogoa tai itse tuotetta näytetä lainkaan. Ainoa konkreettinen vihje on punainen korkki. Video osoittaa, kuinka selkeästi tunnistettavia Coca-Cola -pullon kurvit ovat – jopa esitettynä käsillä pelkästään valkoista taustaa vasten. 

Videon kädet kertovat myös omaa tarinaansa. Jokainen videolla näkyvä tatuointi, arpi, ryppy ja ihonsävy ovat aitoja ja käsien omistajien omia. .

’David LaChapelle yksi aikamme lahjakkaimmista ja innovatiivisimmista luovista tekijöistä. Hän pyrkii väsymättä liikuttamaan kulttuurin ja sosiaalisen ympäristömme raja-aitoja’, sanoo Pohjoismaiden Coca-Colan viestintäpäällikkö Théa Natri. ’Davidia inspiroi ajatus, miten kuvien avulla on mahdollista juhlistaa ikoniseksi muodostuneen 100-vuotiaan pullomme muotoa – ja miten kuvat kytkeytyvät Coca-Cola -brändin perusarvoihin; optimismiin, monikulttuurisuuteen ja yhdessä tekemiseen.’ 

‘Together’ –projektin käynnisti Pariisin Ogilvy & Mather.

Videon voi katsoa: https://www.cokezone.com/fi/fi/coca-cola/contour/hands

 

 

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn omistama tytäryhtiö, joka vastaa Coca-Cola-tuotemerkeistä ja kuluttajamarkkinoinnista Suomessa. Yhtiö toimii juomien valmistuksesta myynnistä Suomessa vastaavan Sinebrychoffin tiloissa Keravalla.  Suomen Coca-Cola kuuluu Coca-Colan Länsi-Euroopan ja Pohjoismaiden ryhmään. 

Virallisesti Coca-Cola tuli ensimmäisen kerran Suomeen Helsingin olympiakisojen yhteydessä 1952. Juoman valmistus käynnistyi Suomessa vuonna 1957 ja Suomen Coca-Cola aloitti toimintansa seuraavana vuonna. Yhtiön juomavalikoimaan Suomessa kuuluvat perinteisten virvoitusjuomien ohella kevytjuomat, vedet, urheilujuomat ja hyvinvointijuomat. 

The Coca-Cola Company on maailman suurinalkoholittomiin juomiin erikoistunut juomayhtiö, jonka yli 500 juomamerkkiä ja yli 3000 erilaista juomaa virkistävät kuluttajia yli 200 maassa. Coca-Colan lisäksi yhtiön  juomavalikoimaan kuuluu 12 muuta brändiä, joiden myynti on yli miljardi dollaria. Näitä ovat mm. Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, Glacéau Vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply ja Georgia. Kansainvälisesti The Coca-Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee- ja kahvijuomien kategorioissa.