Finnkino yhteistyöhön Sinebrychoffin kanssa

Finnkino ja Sinebrychoff ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan Sinebrychoff toimittaa valmistamiaan virvoitusjuomia, kevytjuomia ja vesiä Finnkinon 15 teatteriin ympäri Suomen. Sopimuksen myötä Finnkino, Sinebrychoff ja Suomen Coca-Cola yhdistävät voimansa elokuvakäynnin kokonaiselämyksen kehittämiseksi.

Ensi vaiheessa teattereiden myymäläilme uudistuu, juomatarjontaa kehitetään ja digitaalisuutta hyödynnetään niin myyntipisteissä kuin markkinoinnissa. Jatkossa yhteistyön puitteissa rakennetaan yhteisiä bränditoimenpiteitä ja oheispalveluja, jotka lisäävät elokuvateatterissa käynnin elämyksellisyyttä.

Finnkino kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan elokuvateatteriketjuun Nordic Cinema Groupiin, joka muissa Pohjoismaissa on jo pitkään tehnyt yhteistyötä paikallisten Coca-Cola-yhtiöiden.  

”Elokuvissa käynti on elämys, jonka huipentuma on tietysti itse elokuvanäytös. Kansainvälisesti ja myös Suomessa elokuvateatterit kehittyvät kuitenkin ympäristönä laajemmiksi viihde- ja elämyskeskuksiksi. Elokuvakokemuksen on alettava jo ennen kuin astuu teatteriin. Suomen Coca-Cola tuo kumppanuuteen kansainvälistä kokemusta ja ideoita elämysliiketoiminnan kehittämiseksi. Sinebrychoff puolestaan tuo kaupallista osaamista ja uusinta juoma-alan teknologiaa.”, kertoo toimitusjohtaja Veronica Lindholm Finnkinosta.

”Elokuvabisnes on vahvasti elämysbisnes, niin on myös juomabisnes. Juomat ovat tärkeä osa elokuvakokemusta ja elokuvateatterit antavat mahdollisuuden uudenlaiseen edelläkävijyyteen. Haluamme tuoda entistä enemmän digitaalisia sisältöjä ja innovatiivisia ratkaisua sekä juomien esillepanoon että tarjoiluun. Coca-Cola, Coca-Cola zero ja Bonaqua ovat suomalaisten suosikkeja ja jatkossa tulemme täydentämään juomavalikoimaa myös ennen näkemättömiä uutuuksia. Elokuvateattereiden kohdeyleisö sopii loistavasti myös uutuuksien lanseeraamiseen ja odotamme markkinointiyhteistyöltä paljon,” sanoo kanavajohtaja Jussi Salmi Sinebrychoffilta.

Uusia elämyksiä kuluttajille

Coca-Colalla on yli 100 vuoden kokemus yhteistyöstä niin teattereiden kuin elokuvamaailman kanssa ja yhtiö on osaltaan ollut rakentamassa elokuvakulttuuria; Coca-Cola teki elokuvamarkkinointia jo vuonna 1914, aloitti elokuvatähtiyhteistyön Charlie Chaplinin kanssa jo vuonna 1927, toi elokuvateattereihin ensimmäiset virkistyspisteet 40-luvulla, kehitti edelläkävijänä juomien elokuvamainontaa 50-60-luvuilla ja esitteli ensimmäiset elokuvapromootiokampanjat jo 70-luvulla. Yhtiön hallussa on myös yksi parhaan elokuvan Oscar-patsas, elokuvasta Gandhi, joka valmistui Coca-Colan omistaessa Columbia Pictures –yhtiön. Tuorein yhteistyö Coca-Colalla on elokuvan Nälkäpeli Matkijanärhi (2) kanssa.

”Coca-Colan rikas historia ja kansainvälinen kokemuksemme elämysliiketoiminnasta ovat osaamistamme, jota tuomme tähän yhteistyöhön. On hienoa, että pääsemme hyödyntämään tätä nyt myös Finnkinon teattereissa ja  tarjoamaan kansainvälisiä viihdemaailman toteutuksia myös suomalaisille kuluttajille”, toteaa markkinointipäällikkö Vilma Karvonen Coca-Cola Suomelta.

FINNKINO OY on Suomen suurin elokuvateatteriketju, jolla on 15 teatteria 11 paikkakunnalla. Finnkinon teattereissa kävi vuonna 2015 yli 10,7 miljoonaa katsojaa, joista 5,9 miljoonaa tuli Suomesta. Finnkino toimii myös teatterielokuvien maahantuojana ja levittäjänä. Finnkino kuuluu pohjoismaiden ja Baltian suurimpaan elokuvateatteriketjuun Nordic Cinema Group AB:hen, jonka omistavat Bridgepoint ja Bonnier. Konsernilla on teattereita Suomen, Viron, Liettuan ja Latvian lisäksi Ruotsissa ja Norjassa. www.finnkino.fi

196-vuotias Sinebrychoff on Suomen johtava oluiden, siidereiden sekä virvoitus- ja energiajuomien valmistaja, joka tarjoaa myös kattavan valikoiman kansainvälisiä oluita ja yhteistyökumppaniensa kautta laajan valikoiman muita alkoholijuomia. Sinebrychoff aloitti panimotoiminnan 1819 ja on tänään Pohjoismaiden vanhin panimo ja Suomen vanhin elintarvikealan yritys. Sinebrychoff on osa kansainvälistä Carlsberg-konsernia. www.sinebrychoff.fi.

Coca-Cola Finland Oy on The Coca-Cola Companyn Suomessa toimiva tytäryhtiö, joka vastaa yhtiön brändeistä, kuluttajamarkkinoinnista ja ‐tutkimuksesta Suomessa. Coca‐Cola‐yhtiön juomien valmistuksesta, myynnistä ja jakelusta Suomessa vastaa Sinebrychoff. Molemmat yhtiöt toimivat Keravalla Sinebrychoffin tuotantolaitoksen tiloissa. The Coca‐Cola Company on maailman suurin juomayhtiö, jonka yli 3 500 erilaista juomaa virkistävät kuluttajia ympäri maailman. Yhtiöllä on toimintaa yli 200 maassa. Coca‐Colan lisäksi yhtiön juomavalikoimaan kuuluu 12 muuta brändiä, joiden myynti ylittää miljardi dollaria. The Coca‐Cola Company on johtava yhtiö hiilihapollisten juomien, mehujen ja mehujuomien sekä valmiiden tee‐ ja kahvijuomien kategorioissa. www.coca-cola.fi