Coca-Colan juomamerkkien markkinoinnista Suomessa vastaa Coca-Cola Finland Oy, joka noudattaa emoyhtiönsä vuonna 2003 antamia kansainvälisiä vastuullisen markkinoinnin itsesääntelyohjeita.

Tämän lisäksi Coca-Colan juomien markkinointia Suomessa sitoo myös Coca-Cola –yhtiön eri toimijoille kansainvälisesti antamat vastuullisen markkinoinnin sitoumukset.  Näitä ovat mm. Euroopan virvoitusjuomajärjestö UNESDA:n ja siten myös sen jäsenjärjestön, Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton toimintaohje virvoitusjuomien vastuullisista myyntimenetelmistä,  eurooppalaisten elintarvikeyhtiöiden EU Pledge sekä  International Council of Beverage Associations ICBA:n sitoumukset. Riippumattomat auditoijat tarkastavat säännöllisesti Coca-Colan markkinointisitoumusten toteutumista Euroopassa.

Kaikissa ohjeistuksissa Coca-Cola sitoutuu olemaan markkinoimatta tuotteitaan lapsille. Mitään yhtiön juomia, vesistä mehuihin, ei mainosteta alle 13-vuotiaille lapsille suunnatuissa medioissa. Tämä koskee ohjelmia niin televisiossa, radiossa, painetussa mediassa kuin digiympäristössä. Media on lapsille suunnattu, jos sen käyttäjistä 35% tai enemmän on alle 13-vuotiaita.