Näkö, kuulo, tunto, haju ja maku ovat aistit, joita jokainen vierailija pääsee testaamaan Elämyskeskuksessa leikkimielisen joukkuepelin avulla. Ryhmät ratkovat aistiensa avulla tehtäviä ja samalla pääsevät testaamaan mielikuvitustaan ja yhteistyökykyään.

Entä miksi Coca-Cola Elämyskeskukseen on kehitetty juuri aistipeli? Koska elintarviketeollisuudessa aisteilla on muun tutkimuksen ohella erittäin suuri merkitys, kun tuotteita arvioidaan.

Juomia luonnollisesti maistellaan. Katselemalla arvioidaan niiden väriä, rakennetta ja koostumusta. Juomia myös haistellaan, sillä juoman tuoksulla on vaikutus myös sen makuun. Niitä myös kuulostellaan, varsinkin hiilihapollisia juomia ja niiden sihahdusten määrää. Ja juomia myös tunnustellaan, toisin sanoen puhutaan suutuntumasta eli miltä juoma tuntuu suussa.

Mutta Coca-Cola Elämyskeskuksessa ei kuitenkaan käytetä aisteja juomien arviointiin, vaan aistien avulla ratkaistaan ns. kuudennen aistin arvoitusta. Mitä se tarkoittaa, se selviää Elämyskeskuksessa.

"Hauska ja erilainen vierailu, josta riittää keskusteltavaa myöhemminkin"