Suurin osa Sinebrychoffin valmistamista Coca-Cola -yhtiön juomista on vähäkalorisia tai kalorittomia. Ensimmäisiä kevytjuomia ilmestyi markkinoille jo 1970-luvun lopussa ja lähes 40 vuodessa juomakehittäjien makuosaaminen on kehittynyt suuresti. Kevytjuomien ohella nykyaikainen tuotekehitys etsii keinoja vähentää juomien sokeripitoisuutta muuttamatta juoman makua liikaa. Suomessa perinteinen Sprite valmistetaan reseptillä, jossa juomassa käytettyä sokerimäärää on vähennetty 30% steviol glykosidien avulla.

Virvoitusjuomien rinnalle on kasvanut suosittu vesikategoria. Kaikki Bonaqua-juomat ovat vähäkalorisia ja tuoteperheeseen kuuluu niin maustamaton lähdevesi kuin maustetut kuplavedet ja täydennetyt juomat. Vesikategoriassa kuluttajat etsivät uusia mutta hyvänmakuisia juomavaihtoehtoja perinteisille pullojuomille. Tällainen syntyi kun raikkaaseen Bonaqua-kuplaveteen lisättiin samettista hedelmäsosetta.  

Sokerilla on vaikutusta paitsi juoman makuun myös siihen, miltä juoma tuntuu suussa. Suomalaiset kertovat heti meille huomaavansa, jos heidän lempijuomansa reseptiin on koskettu ja maku on muuttunut. Mitä lähemmäs kevytjuoman maku saadaan sokerijuoman makua, sitä helpompaa on kulutustottumusten muuttaminen.

Tältä osin tuotekehitysosaaminen ja -kokemus lisääntyvät koko ajan ja jo markkinoilla olevien kevytjuomien makua pyritään kehittämään maistumaan vieläkin enemmän esikuvana olevalta sokerijuomalta. Syksyllä 2016 lanseerattu Coca-Cola Zero Sugar on esimerkki tästä työstä. Vuosien tuotekehityksen tuloksena Coca-Cola Zero Sugar maistuu enemmän Coca-Colalta kuin mikään juoma koskaan aikaisemmin.