Coca-Cola on kierrätyksen ja kestävän liiketoiminnan edelläkävijä. Samalla brändin ikoninen ulkoasu, pullon nostalginen muoto ja kaikkien tunnistama logo inspiroivat muotisuunnittelijoita ja designereita ympäri maailman. Nämä kaksi asiaa voidaan luonnollisesti myös yhdistää: kierrätetyt Coca-Cola-pullot taipuvat esimerkiksi huippumuodiksi tai ylellisiksi lakanoiksi.

EKOCYCLE ja Harrods

EKOCYCLE on Coca-Colan ja muusikko-yrittäjä will.i.amin yhteistyössä luoma kestävien vaatteiden muotibrändi. EKOCYCLE-yhteistyön tarkoituksena on kannustaa kuluttajia kierrättämään pakkauksia tehokkaasti ja siten edistämään kestävää kehitystä. Samalla brändi myös osoittaa sen, että kierrätys on trendikästä ja että kierrätysmateriaaleista voi valmistaa kauniita tuotteita jokapäiväiseen käyttöön. EKOCYCLEn mallistoihin kuuluu kaikkea naisten ja miesten vaatteista asusteisiin ja jopa matkalaukkuihin. Kaikissa tuotteissa on käytetty kierrätysmateriaaleja, kuten Coca-Cola-pulloja ja -tölkkejä.


WGSN Global Fashion Awards palkitsi EKOCYCLE-brändin vuoden innovaattorina 2015. Arvostettu palkinto antaa tunnustusta muotimaailman vaikuttajille, jotka ovat tehneet uraauurtavaa työtä omalla sarallaan. WGSN arvosti erityisesti EKOCYCLEn asemaa edelläkävijänä uuden teknologian hyödyntämisessä ja kykyä muuntaa kierrätysmateriaaleja haluttaviksi kuluttajatuotteiksi.

Ajatus siitä, että käytetyt pullot saadaan tyylikkääseen uusiokäyttöön on innostanut sekä suunnittelijoita että kuluttajia. EKOCYCLEn vahva asema muotimaailmassa on johtanut siihen, että monet arvostetut brändit haluavat tehdä yhteistyötä merkin kanssa. EKOCYCLE on saanut rinnalleen sellaisia arvostettuja merkkejä kuten Adidas, Ada + Nik, Davide Groppi, ECOALF, Goorin Bros, Henrietta Ludgate, KEDS ja MOVMT.

EKOCYCLEn uusi mallisto tuotiin kuluttajien saataville yhteistyössä Lontoolaisen Harrods-tavaratalon kanssa. Legendaarinen Harrords on yksi Lontoon maamerkeistä ja on ylellisen shoppailukohteen ohella myös ilo silmälle, sisältä ja ulkoa. Harrodsin kolmanteen kerrokseen avattu näyttävä EKOCYCLE-osasto esittelee kierrätysmateriaaleista valmistettua luksusmuotia ja korostaa brändin näkemystä siitä, että jäte on jätettä vain, jos se heitetään hukkaan. Osa merkin myyntivoitosta ohjataan kierrätys- ja yhteisöohjelmien hyväksi.

Coca-Colaa lasissa ja lakanoissa

Coca-Cola ja Starwood Hotels & Resorts -hotelliketju ovat jo vuosien ajan virkistäneet ja ilahduttaneet hotellien asiakkaita erilaisilla tuotteilla.  Coca-Cola ja hotelliketju ovat kuitenkin alkaneet tehdä entistä tiiviimpää yhteistyötä ympäristön hyväksi, ja päättivät tuoda brändin asiakkaiden laseista myös heidän huoneisiinsa. 


Starwood-ketjuun kuuluvat W hotellit vaihtoivat kaikki Pohjois-Amerikan lakanansa ja laittoivat tilalle 31 Coca-Cola-pulloa. Ylelliset uudet lakanat ovat 30-prosenttisesti kierrätysmuovia, ja ne on valmistettu yhteistyössä EKOCYCLE-brändin kanssa. Kierrätysmateriaalin käytöstä huolimatta lakanat tuntuvat ja näyttävät aivan yhtä hyviltä kuin mitkä tahansa luksuslakanat. Muutoksen myötä hotelliketjun sänkyihin pedattiin yhteensä 268 000 kierrätettyä Coca-Cola-pulloa.

Kaikkiin kansainvälisiin W hotelleihin saapuivat myös EKOCYCLE-herätyskellot, jotka on niin ikään valmistettu kierrätetyistä Coca-Cola-pulloista. Kestävyyden lisäksi kellojen suunnittelussa panostettiin myös tyylikkyyteen ja käytettävyyteen, minkä vuoksi ne toimivat myös korutelineinä ja kännykän latureina.

Coca-Cola ja EKOCYCLE ovat ylpeitä voidessaan tehdä yhteistyötä maailman suurimpien brändien kanssa. Kun eri alojen osaajat yhdistävät voimansa, saadaan kierrätystuotteet ja kestävän kulutuksen sanoma paremmin myös osaksi kuluttajien arkea.