Maailman parhaat jääkiekkojoukkueet ottivat mittaa toisistaan keväällä.

Moskovassa ja Pietarissa käydyt jääkiekon MM-kisat johtivat Kanadan voittoon, mutta pitkin kisoja nähtiin niin hienoja yksilösuorituksia kuin vahvaa joukkuepeliäkin. Kisojen virallinen yhteistyökumppani, Venäjän Coca-Cola, oli aktiivisesti mukana tunnelmissa.

Toukokuussa järjestetty turnaus oli suurin kansainvälinen urheilutapahtuma Venäjällä vuonna 2016. Moskovaan ja Pietariin saapuikin 400 000 kisavierasta, jotka täyttivät katsomot 64:ssä eri matsissa. Coca-Cola viihdytti ja virkistytti ympäri maailmaa saapuneita jääkiekkofaneja.

Coca-Cola Venäjä on ollut virallisena kumppanina useissa suurissa urheilutapahtumissa, kuten Sochin talviolympiakisoissa 2014. Kisojen  virallisena kumppanina Coca-Cola pystyy sekä luomaan unohtumattomia fanielämyksiä että hyödyttämään paikallisia yhteisöjä. Kevään MM-kisoissa Coca-Cola Venäjä oli kisojen ja myöskin Venäjän oman joukkueen virallinen kumppani.

”Jää, tunteet, ja aito eläytyminen – nämä kolme asiaa liittyvät sekä jääkiekkoon että Coca-Colaan”, pohtii Coca-Cola Venäjän ja Valko-Venäjän maajohtaja Ljubo Grujic. ”Maamme ihmiset rakastavat jääkiekkoa jo lapsesta saakka, kun he pelaavat pihapiirissä kaverien kesken. Tämä laji kuuluu Venäjän kulttuurihistoriaan. Jääkiekkoon liittyy paljon taianomaisia ja unohtumattomia hetkiä.”

”Jääkiekon maailmanmestaruuskisojen ja Venäjän oman joukkueen tukeminen on ollut suuri kunnia Coca-Cola Venäjälle. Yhteistyö maajoukkueen kanssa on ollut tärkeää meille, sillä pyrimme jatkuvasti tukemaan Venäjän urheilukulttuurin kehittymistä parempaan suuntaan”, kertoo Grujic. ”Kisojen kumppanina haluamme tehdä jokaisesta hetkestä vielä vähän erityisemmän ja kannustaa nuoria pelaamaan jääkiekkoa.”