’Taste the Feeling’ on uusi kampanja, joka ensimmäisen kerran yhdistää kaikki erilaiset Coca-Colat samaan mainontaan. Samalla kampanja siirtää yksittäisten juomabrändien Coca-Cola lightin ja Coca-Cola Zeron mainonnan historiaan.  Jatkossa Coca-Cola on yksi brändi, josta on saatavilla erilaisia juomia.

Coca-Colan kansainvälinen markkinointijohtaja, espanjalainen Marcos de Quinto esitteli Coca-Colan niin sanotun yhden brändin strategian Pariisissa tammikuussa.

  • Uudistus kokoaa kaikki erilaiset Coca-Colat saman kattoviestin alle ja yhden juoman sijasta mainonnassa näkyy useampia Coca-Cola -vaihtoehtoja. Siten uusi linja korostaa kuluttajan vapautta valita itselleen ja elämäntapaansa parhaiten sopiva Coca-Cola.  Mutta valitsivatpa he minkä tahansa version juomasta, he nauttivat aina Coca-Colasta, sen ainutlaatuisesta mausta ja juoman tarjoamasta virkistyksestä


“Taste the Feeling” herättää henkiin sen ajatuksen, että Coca-Cola – mikä tahansa erilaisista Coca-Cola-juomista – tarjoaa nautinnollisen hetken ja tekee arjen hetkistä hieman erityisempiä. Coca-Colan palkittu “Tartu Onneen” (Open Happiness) –kampanja perustui viimeiset 7 vuotta vahvasti sille, mitä brändi edustaa. Nyt julkistettu uusi ’Taste the Feeling’ - nojaa yleismaailmalliseen tarinankerrontaan, jossa itse juomalla on aiempaa keskeisempi rooli: sekä juomana että tilanteeseen liittyvän tunteen tulkkina.

Coca-Cola tekee jokapäiväisistä hetkistä erityisiä

“ Coca-Colan todellinen suuruus perustuu siihen tosiasiaan, että se tarjoaa yksinkertaisen nautinnollisen hetken. Kampanjalla haluamme muistuttaa siitä, miksi ihmiset rakastavat tuotetta aivan kuten he rakastavat brändiä.”

“Taste the Feeling” –kampanja on emotionaalista tuoteviestintää, jota Coca-Cola näyttää kaikkialla maailmassa vuoden 2016 aikana. Kampanjan materiaalit kertovat siitä, miten Coca-Cola tekee arjen hetkistä erityisiä. Toteutuksessa keskitytään autenttisiin, aitoihin hetkiin – ja pääroolissa on itse juoma. 

Kampanjan alussa lanseerataan kuusi televisiomainosta, joita voi katsoa alla olevasta youtube-soittolistalta. Filmit on tarinoita, jotka tavallaan voisivat tapahtua missä vain. Samalla filmit tuntuvat intiimeiltä CocaColan kanssa jaetuilta hetkiltä. Jokaisen filmin lopussa kaikki erilaiset Coca-Cola-juomat esittäytyvät. Vuoden aikana näistä mainoksista tehdään useita erilaisia versioita, joissa huomioidaan paikalliset ja kulttuurilliset erot.  

Katso televisiomainoksia täältä: https://www.youtube.com/playlist?list=PLCIVZWq1FAwdW2oKX3DyUkb4VFa-tOgQ1

“Taste the Feeling” –kampanjassa käytetyt valokuvat ovat ottaneet arvostetut muotikuvaajat Guy Aroch ja Nacho Ricci. He ovat tuoneet kuviin nykyaikaista katutyyliä. Lopulliseen kuvavalikoimaan kuuluu yli 100 kuvaa, joita tullaan käyttämään laajasti eri yhteyksissä mm. ulkomainonnassa ja myyntipisteissä.

Kuvissa Coca-Cola on keskeisessä roolissa ja jokainen kuva kertoo omaa tarinaansa. Kuvat on otettu lähietäisyydeltä ja ne välittävät hyvin henkilökohtaiselta tuntuvia hetkiä Coca-Colan kanssa. Kuvanottohetkellä Coca-Colalla ja sen juomisella on tarkoitus, hetki on erityinen ja nautittava.

Katso kuvia: http://www.coca-colacompany.com/tastethefeeling/

Kampanjan käynnistyy “Anthem” –nimisellä televisiomainoksella. Spotti on kooste arjen pienistä hetkistä,  joissa Coca-Cola on mukana: luisteluhetki ystävien kanssa, ensitreffit, ensimmäinen suudelma ja ensirakkaus. Tämä mainos nähdään Suomessa keskiviikosta 20.1.2016 alkaen. Mainoksessa kuuluu myös osa “Taste the Feeling” –alkuperäiskappaletta, jonka esittää Lontoossa syntynyt ja Australiassa kasvanut laulaja-lauluntekijä Conrad Sewell.

Kuuntele kappale täältä: https://www.youtube.com/watch?v=xa6mLZf5HVw