Super Bowl on amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan jokavuotinen loppuottelu, joka on yksi maailman seuratuimmista vuosittaisista urheilutapahtumista. Ottelun televisioinnissa yleisöä kiinnostaa myös ohjelman yhteydessä näytetyt mainokset. Vuoden 2017 Super Bowl –tapahtuman yhteydessä Coca-Cola esitti mainoksen nimeltä ‘It’s Beautiful’ (‘Kaunista’). Se on vahva kannanotto optimismin, yhteenkuuluvuuden ja ihmisyyden puolesta – kaikki arvoja, jotka ovat aina olleet tärkeitä Coca-Colalle.

Mainoksen viesti on: Amerikka on kaunis ja Coca-Cola kuuluu kaikille. Mainos juhlistaa amerikkalaisia ja kaikkien amerikkalaisten toistensa kanssa jakamia Coca-Cola-hetkiä; jokapäiväisiä hetkiä, joissa amerikkalaiset nauttivat brändistä perheen ja ystävien kanssa. Mainoksella halutaan edistää amerikkalaista optimismia ja yhteenkuuluvuutta sekä korostaa ihmisyyttä.
“It’s Beautiful” –mainoksen ensiesitys oli vuonna 2014, minkä jälkeen sitä on näytetty merkittävien tapahtumien yhteydessä, kuten mm. Amerikan itsenäisyyspäivänä tai suurissa kansallisissa tai kansainvälisissä urheilu- ja viihdetapahtumissa.
Tästä mainoksesta pitäminen ei edellytä, että olisi kiinnostunut amerikkalaista jalkapallosta.

Alkuperäinen artikkeli: 14.2.2014

Osana sunnuntain suuren ottelun tapahtumia Coca-Cola julkaisi 60-sekuntisen “It’s Beautiful” –mainoksen, kunnianosoituksena kaikille amerikkalaisille ja heidän jakamilleen Coca-Cola-hetkille.

Mainoksen musiikki perustuu merkitykseltään maan kansallislauluun verrattavissa olevaan  “America the Beautiful” –kappaleeseen, jonka mainosfilmillä esittävät amerikkalaiset seitsemällä eri kielellä. Filmi esittelee kuvatunnelmia Amerikasta, luontoa Tyynen valtameren rannoilta lounaisille aavikkoalueille, amerikkalaisia asuinalueita ja kaupunkien siluetteja. “It’s Beautiful” juhlistaa kaikkien amerikkalaisten yhteisiä jääkylmiä ja virkistäviä Coca-Cola-hetkiä. Mainos tarjoaa kuvatunnelmia etniseltä taustaltaan, uskonnoltaan, rodultaan ja perherakenteeltaan erilaisten amerikkalaisten elämästä. 

“Coca-Cola on koonnut ystäviä ja perheitä yhteen jo yli 130 vuotta. Yksinkertaistaen mainoksen viesti on, että Amerikka on kaunis ja että Coca-Cola kuuluu kaikille”, sanoo  Katie Bayne, Pohjois-Amerikan Coca-Cola-yhtiöstä.
Mainoksesta on tehty toinen niin sanottu kulissien takainen versio, jossa nähdään mm. mainoksessa nähtävien henkilöiden haastatteluja. Musiikin monikielinen versio on saatavilla Spotifysta.
 
Bayne sanoo:“‘It’s Beautiful’ on kaikkea sitä, mitä Coca-Cola edustaa ja on. Rakastamme sitä moninaisuutta ja monimuotoisuutta, mikä tekee Amerikasta mahtavan ja missä kuka tahansa voi menestyä ja olla onnellinen. Toivomme, että mainos saa ihmiset miettimään ja keskustelemaan siitä, mitä tarkoittaa, kun on ylpeä amerikkalaisuudestaan.  
Kuten aiemminkin, Coca-Cola hyödyntää sosiaalista mediaa ja kerää kuluttajien kollektiivisen näkemyksen yhteen. Kutsumme amerikkalaiset jakamaan oman tarinansa, ja lähettämään kuvia tumblr-galleriaan nimellä “America’s Selfie” käyttäen #AmericaIsBeautiful. Valikoidut kuvat ja viestit näytetään myös Coca-Colan digitaalisella näytöllä New Yorkin Times Squarella.

"Amerikka on vuosisatoja toivottanut uudet ihmiset tervetulleeksi tähän maahan ja tulijat ovat auttaneet rakentamaan tästä maasta mahtavan," toteaa Pohjois-Amerikan Coca-Colan viestinnästä vastaava Sonya Soutus. "Uskomme, että 'It’s Beautiful' on erinomainen esimerkki siitä, mikä tekee tästä maasta niin erityisen."

Mainos on Coca-Cola kahdeksas perättäinen Super Bowl-mainos. Sen on ohjannut John Hillcoat, käsikirjoittanut Robert Miller ja tuottanut Skunk Productions. Mainostoimisto Wieden+Kennedy teki Coca-Colalle myös toisen Super Bowl-mainoksen vuonna 2014. “Going All the Way –mainos kertoo wisconsinlaisen lukiojalkapalloilijan tarinan penkinlämmittäjästä kotikaupungin sankariksi. Coca-Cola oli sitoutunut lahjoittamaan 50 000 dollaria  ‘Boys and Girls Club of America Triple Play’ –ohjelmalle, kun “Going All The Way” oli jaettu 10 000 kertaa. Tämä tavoite saavutettiin jo ensimmäisenä päivänä.