‘Taste the Feeling’ –tunnuskappale syntyi Coca-Colan ja Aviciin yhteistyönä

– vokalistina pysäyttävä Conrad Sewell

Coca-Colan uusi tunnuskappale ’Taste the Feeling’ aloittaa tällä viikolla matkansa kohti soittolistoja ja suurta yleisöä ympäri maailmaa. 

“Taste the Feeling” on ruotsalaisen DJ-studiovelho-muusikko-tuottaja Aviciin ja sielukkaan  laulajan Conrad Sewellin yhteisteos. Lontoossa syntynyt ja Australiassa kasvaneen laulajan ääni kuullaan Suomessa Coca-Colan kampanjan televisiomainoksessa jo 20. tammikuuta alkaen. Avicii on myös tuottanut kappaleesta remix-versioita.

Lataa ilmainen mp3 täältä: http://www.coca-colacompany.com/content/dam/journey/us/en/private/fileassets/mp3/Taste-The-Feeling-Conrad-Sewell.mp3

https://www.youtube.com/watch?v=xa6mLZf5HVw

Coca-Colan uuden tunnuskappaleen tekeminen käynnistyi viime kesänä.  Kappale ammensi inspiraatiota Coca-Colan uudesta kampanjasta, joissa Coca-Cola tekee arjen pienistä hetkistä erityisiä.

“Tämä nimenomainen kappale erottui muista ihan projektin alusta alkaen, jotenkin aivan erityisenä kappaleena, ” kertoo Joe Belliotti, Coca-Cola Company kansainvälisestä musiikkitoiminnasta vastaava johtaja.

Seuraavaksi kappaleelle oli löydettävä tuottaja. “Yhteistyö artistin kanssa on helppoa, kun artisti rakastaa Coca-Colaa ja suhtautuu aidon intohimoisesti niin brändiin kuin juomaankin,” Belliotti sanoo. “Haluamme myös aina löytää sellaisen artistin, joka pystyy antamaan kappaleelle jotain omasta persoonastaan ja silti säilyttämään Coca-Colan soundin. Tältä pohjalta päädyimme yhteistyöhön Aviciin kanssa. Hän on meille tuttu jo entuudestaan useasta eri projektissa. Hän osaa tehdä optimistista ja nostattavaa musiikkia, joka puhuttelee kuuntelijoita ympäri maailman. Hänellä on musiikillista ja melodista herkkyyttä ja hänen kappaleissaan on nykyaikainen ote yhdistettyinä perinteisiin instrumentteihin.”

"Tämä projekti oli ihan kuin tehty minulle monellakin tavalla,” Avicii sanoo. “Coca-Cola on yksi sellaisista brändeistä ja yhteistyökumppanuuksista, jossa voin toteuttaa itseäni ja omaa näkemystäni. Pidin todella paljon alkuperäisestä demosta ja muutaman intensiivisen studioviikon jälkeen pystyimme vihdoin esittelemään Joelle ja tiimille näkemykseni lopullisesta versiosta.  ”

Tässä vaiheessa tiimi keskittyi löytämään oikean äänen kappaleeseen. Esiin nousi 27-vuotias laulaja Conrad Sewell, joka oli tunnettu jo Australiassa ja Euroopassa ja oli lyömässä läpi myös Yhdysvalloissa.

“Olimme ihan sanattomia kuultuamme Conradin laulua ensimmäistä kertaa livenä,” Belliotti muistelee. “Hän on saanut lahjaksi poikkeuksellisen kauniin äänen.

Sewell oli heti innolla mukana projektissa. “Kappaleessa oli kansainvälinen ja ihmisiä yhdistävä viesti – jotain sellaista, jota yritän tulkita myös omalla musiikillani. Se ei kuulostanut tyypillisestä mainosmusiikilta... se kuulosti valmiilta hitiltä.”

Sewell myöntää, että  “oli myös mahtavan hienoa liittyä niiden lukuisten Coca-Colan kanssa yhteistyötä tehneiden artistien joukkoon, joista monia ihailen suuresti.”

Joulukuussa Sewell lensi Tukholmaan ja vietti kolme päivää Aviciin kanssa. Tuona aikana kappaleesta tehtiin erityinen Remix-versio.  “Oli aivan mahtavaa nähdä, kuinka hän teki taikojaan ja toi kappaleeseen juuri oikean viben,” Sewell sanoo. “Kyseessä on hyvän mielen kappale ja uskon yleisön pitävän siitä.” 

“Taste the Feeling” –kappaleessa on sisällä Coca-Colan uusi äänitunniste. Tutun ’viiden nuotin’ –tunnisteen korvaava uusi tunniste  on saanut inspiraationsa niistä äänistä, joita kuulee Coca-Colaa nauttiessa: korkin popsahdus, hiilihapon sihinä ja lopulta virkistäytymisen äänet.  “Taste the Feeling” on itseasiassa ensimmäinen Coca-Cola-brändätty kappale pitkään aikaan – brändi mainitaan jopa kaksi kertaa.

Coca-Cola on kertonut omaa tarinaansa musiikin avulla jo yli 100 vuotta, alkaen siitä kun Coca-Cola jakoi nuotteja perheiden lauluiltoihin jo vuonna 1905 tai “opetti maailman laulamaan” vuoden 1971 Hilltop-mainoksessa.  Vuodesta 2012 Coca-Cola on tehnyt yhteistyötä Spotifyn kanssa.

Tunnuskappaleen ohella musiikki on muutenkin keskeisessä roolissa monissa  “Taste the Feeling” –kampanjan mainoksissa, joissa kuullaan mm.  uusi cover-versio Queenin ja David Bowien “Under Pressure” –kappaleesta tai uusi versio Aviciin “Hey Brother” –kappaleesta.  

“Haluamme jatkaa pitkää yhteistyötä musiikin ammattilaisten kanssa. Musiikki saa ihmiset muistamaan kampanjat vielä vuosikymmenien jälkeen,” Belliotti sanoo. “Toivottavasti onnistuimme tälläkin kertaa.”