KUVA: Noko Maganyele on äiti, ravintolan omistaja ja yksi 5by20 –ohjelman kautta koulutusta saanut naisyrittäjä Etelä-Afrikassa. Hänen tarinansa voi lukea tarkemmin: http://www.coca-colacompany.com/stories/the-strength-of-women--meet-noko--a-mom--aunt-and-restaurant-own/

Coca-Cola julkisti vuoteen 2020 tähtäävän naisia tukevan ohjelmansa tähänastiset tulokset: Coca-Colan 5by20-ohjelma on auttanut jo yli 1,2 miljoonaa naisyrittäjää, joiden myyntituotot paranivat keskimäärin 44% saadun liiketoimintakoulutuksen ansiosta

Coca-Cola Company on sitoutunut tukemaan 5 miljoonaa naisyrittäjää vuoteen 2020 mennessä. Niin kutsutun 5by20 –ohjelman tulokset vuodelta 2015 osoittavat, että projekti on hyödyttänyt yli 1,2 miljoonaa naista 60 maassa sitten projektin aloittamisen vuonna 2010.

Vuonna 2015 yli 372 000 naisyrittäjää sai tukea Coca-Colan 5by20 –projektin kautta. Vuoden aikana ohjelmaan osallistuvien naisten määrä kasvoi 43 prosentilla ja kasvua nähtiin erityisesti Euraasian, Afrikan ja Aasian ja Tyynenmeren alueella toteutettujen ohjelmien osallistujiamäärissä.

“Uskomme, että elinvoimaisissa ja kehittyvissä yhteisöissä myös yritykset voivat menestyä – ja naiset ovat erityisen tärkeässä roolissa yhteisöjen kehityksessä”, sanoo Bea Perez, Coca-Cola Companyn vastuullisuusjohtaja. “Meillä on vielä suuri työ asettamamme tavoitteen saavuttamisessa, mutta samalla voin olla ylpeä siitä, mitä olemme jo saavuttaneet. On ollut innostavaa nähdä, miten ohjelma on muuttanut siihen osallistuneiden naisten, heidän perheidensä ja yhteisöjensä elämää eri puolilla maailmaa.”

5by20 keskittyy auttamaan naisyrittäjiä osana Coca-Colan arvoketjua. Ohjelma auttaa naisia w3lviämään haasteista, joita he kohtaavat perustaessaan ja kasvattaessaan yritystoimintaansa.. Ohjelman kautta maataloustuotteiden kasvattajat, tavarantoimittajat sekä jakelu-alan ja kaupan alan yrittäjät, kierrätysyrittäjät ja käsityöalan yrittäjät saavat liiketoimintaan liittyvää koulutusta, rahoituspalveluja sekä asiantuntijamentorointia kuten myös tukea heille rakennetusta naisyrittäjien tukiverkostosta.

Tutkimus Etelä-Afrikan ohjelman tuloksista

Vuonna 2013 Coca-Cola ja johtava kansainvälinen tutkimusyhtiö Ipsos käynnistivät seurantatutkimuksen, jossa seurattiin ohjelman vaikutuksia 101 naisyrittäjään. Nämä kaupan alan naisyrittäjät osallistuivat 5by20 –ohjelman liiketoimintataitoja käsittelevään koulutukseen, joka toteutettiin yhteistyössä YK:n naisorganisaation (UN Women) sekä ’Hand in Hand Southern Africa’ –järjestön kanssa. 18 kuukauden aj 500 This session has been closed

This session has been closed

Cannot serve request to /press/press-releases/Coca-Colan-5by20-ohjelma-on-auttanut-jo-yli-1-2-miljoonaa-naisyrittajaa.html on this server