Coca-Cola on osana yhteistyötä Suomen Palloliiton kanssa käynnistänyt kampanjan, jossa kotimaisen jalkapallon faneille tarjoutuu mahdollisuus äänestää oman suosikkiseuransa logo erikoiseränä valmistettaviin Coca-Cola-pulloihin. Kampanja antaa tähtiroolin suomalaisille jalkapalloseuroille, jotka tekevät sitoutunutta työtä suomalaisen jalkapallokulttuurin ja tulevaisuuden pelaajien hyväksi.

Kampanjalla halutaan muistuttaa siitä, että mikään ei ole niin hyvä seura kuin se oma seura – ja vahvin tunneside useimmilla on juuri oman kotikaupungin seuraan. Yli 900 jalkapalloseurassa ympäri Suomea tehdään työtä suurella sydämellä suomalaisen jalkapallon eteen, niin pelikentillä kuin tausta- ja fanijoukoissa. Coca-Cola juhlistaa kampanjallaan paitsi pelaajia myös kaikkia niitä ihmisiä, jotka toimivat seurojen hyväksi ja kannustavat pelaajia hyviin suorituksiin.

Kasvattiseuran tuoma innostus jalkapalloon ei unohdu koskaan 

Ensimmäisen äänen kampanjassa on antanut maajoukkuetoppari Paulus Arajuuri pornaislaiselle Halkian Alku -seuralle, jossa hän pelasi vuosina 1998-2001.  Arajuuri on viimeksi nähty tanskalaisen Bröndby IF -seurassa Kööpenhaminassa, mistä hän siirtyy seuraavaksi Kyprokselle Pafos FC -seuran riveihin. Tässä kampanjassa hän kannustaa omaa kasvattiseuraansa.  Vaikka ura on vienyt suuremmille kentille, ei kasvattiseuran tuoma innostus jalkapalloon unohdu koskaan. 

Ensimmäisen äänen kampanjassa on antanut maajoukkuetoppari Paulus Arajuuri pornaislaiselle Halkian Alku -seuralle, jossa hän pelasi vuosina 1998-2001. Vaikka ura on vienyt suuremmille kentille, ei kasvattiseuran tuoma innostus jalkapalloon unohdu koskaan.

Äänestä suosikkiseuraasi

Coca-Cola toteuttaa osana Palloliiton yhteistyötä kampanjan, joka antaa jalkapallofaneille mahdollisuuden kannustaa omaa suosikkiseuraansa äänestämällä. Äänestys on käynnissä 2.9. – 11.10.2019 sivustolla www.coke.fi/jalkapallo.

Eniten sivustolla kannatusta saanut seura saa erityiserän Coca-Cola-pulloja, joihin on painettu seuran oma logo Coca-Colan logon tilalle.  Yksi voittajaseuraa äänestänyt saa niitä myös itselleen.  Tässä vaiheessa seurapulloja ei tule myyntiin vaan kaikki toimitetaan voittajaseuran käytettäväksi heidän parhaaksi katsomallaan tavalla.

Jalkapallon pullokampanja on muunnelma muutaman vuoden takaiselle suosituille etunimi- ja kaupunkipulloille. Seuralogolla tehtävä pullo tulee olemaan ainutlaatuinen keräilyharvinaisuus, sillä vastaavia pulloja ei tehdä kuin voittajaseuralle.

“Täällä pohjoisessa, kaukana maailman kuuluisimpien jalkapallostadionien huminasta pelataan jalkapalloa suurella tunteella, sanoo Vilma Karvonen Suomen Coca-Colalta. Jalkapallolla on pitkät perinteet Suomessa ja paikallisseuroissa on jotain erityistä ja niihin on vahva tunneside. Melkein jokaisella on oma seuransa, jota fanittaa tai jonka menestyksen eteen on tehnyt tai tekee töitä. Tämä sinnikäs kotimainen jalkapallokulttuuri saa liian vähän kiitosta ja huomiota suurten kansainvälisten kisojen rinnalla. Siksi olemmekin innoissamme voidessamme järjestää tämän kampanjan, joka nostaa paikallisseurat valokeilaan.”

Coca-Cola on kautta aikain ollut intohimoinen jalkapallofani, jolla on yli 100-vuoden yhteinen historia lajin kanssa.  Coca-Cola tunnetaan suurten kansainvälisten jalkapalloturnausten kuten MM-kisojen pitkäaikaisimpana yritysyhteistyökumppanina, mutta myös pienempien turnausten ja joukkueiden tukijana yli 100 maassa ympäri maailmaa. Palloliiton yhteistyö mahdollistaa huomion antamisen kansainvälisen huippujalkapallon sijasta suomalaiselle paikallisjalkapallokulttuurillemme.