-
Coca-Cola, Kansainvälisen jalkapalloliitto FIFA:n yksi pitkäaikaisimmista yritysyhteistyökumppaneista, on julkistanut tekevänsä kaikkien aikojen suurimman jalkapallolahjoituksen. Tänä vuonna Coca-Cola jakaa miljoonia jalkapalloja ympäri maailman. Suomessa palloja jaetaan 20 000. Näistä 10 000 on lahjoitettu Suomen yläkouluihin eri puolella Suomea toteutettavaan #MunLiike –ohjelmaan. Jokaista #MunLiike -palloa kohden Coca-Cola jakaa yhden MM-kisojen erikoispallon Citymarketien kautta. Pallojulkistusta juhlistettiin Lontoossa ainutlaatuisella jalkapalloaiheisella 3D-katumaalauksella, jonka brasilialaismaisemissa mm. englantilaisjalkapalloilija Michael Owen pääsi pelaamaan.
Coca-Cola lahjoittaa paikallisten yhteistyökumppaneidensa kautta miljoonia jalkapalloja ympäri maailman. Kaikkien aikojen suurimman jalkapallojen lahjoituskampanjan tavoitteena on edistää aktiivista, liikunnallista ja iloista elämäntapaa.
Suomessa lahjoitetaan 20 000 palloa. Näistä puolet, eli 10 000 palloa, on jaettu valtakunnallisen liikuntaorganisaatio VALO:n toteuttaman ja Suomen
Coca-Cola Finlandin viestintäpäällikkö Théa Natri näkee lahjoituskampanjan luontevana osana yrityksen strategiaa. ”Coca-Colan pitkän aikavälin sitoumuksena on saada miljoonia ihmisiä liikkumaan enemmän ja useammin. Katutaideteoksen ja pallojen lahjoittamiskampanjan avulla haluamme tuoda jalkapallon MM-kilpailuja lähemmäs ihmisiä sekä kannustaa kaikkia nauttimaan aktiivisesta vapaa-ajasta.”
Coca-Cola ja kansainvälisesti palkittu katutaiteilijapari ’3D Joe’ sekä ’Max’ tekivät julkistuksen kunniaksi jalkapalloaiheisen 3D-katutaideteoksen Lontooseen.Taiteilijaparivaljakon
Valon koululiikunnan asiantuntijoiden kehittämä #MunLiike on monivuotinen ohjelma, jonka tavoitteena on lisätä vuosittain jopa 90 000 yläkouluikäisen nuoren vapaa-ajan aktiivisuutta.
Coca-Cola on tukenut jalkapallon ruohonjuuritason ja huipputason tapahtumia jo yli 75 vuotta, koska intohimo jalkapalloon yhdistää ihmisiä ympäri maailman. Jalkapallo on ylivoimaisesti suosituin liikunnallinen harrastus ja urheilulaji maailmassa.
LUE LISÄÄ
- Jalkapallon suurtapahtuma etsii 800 jalkapalloilijaa tavoittelemaan pomputtelun Euroopan ennätystä Suomeen
-
Valon ja Suomen
Coca-Cola n #MunLiike-ohjelma laajenee 145 yläkouluun -
Mikä jengi saa logonsa
Coca-Cola -pullon etikettiin? - Coca-Colan kansainväliseltä Säätiöltä apuraha Valtakunnallinen Liikunta ja Urheiluorganisaatio (Valo) Ry:lle
- #MunLiike kampanjoi nuorten liikunnallisemman vapaa-ajan puolesta
COCA-COLA ON SOCIAL