Coca-Cola antoi projektin luovan suunnitteluvastuun kokonaan nuorille, jotka vievät
Coca-Cola on ensimmäisen kerran yli 100-vuotisen historiansa aikana antanut merkittävän projektinsa luovan suunnittelun kokonaan nuorten käsiin. Projektin tuloksena nuoret vievät
Tämän vuoden maaliskussa
Suunnittelutyön haasteellisuutta lisäsi se, että niiden oli oltava universaaleja eli ymmärrettäviä kaikialla Euroopassa. Lisäksi jokaisen tarran oli välitettävä hyvää mieltä joka kerta, kun ne liitettäisiin viestiin.
“Suunnittelutyön antaminen kokonaan nuorten käsiin perustui näkemykseen, että vain nuoret voivat suunnitella toisille nuorille uskottavia kuvakkeita, kertoo projektin taustoista Maria Jernström, senior brand manager Suomen
Nuorten ideoiden pohjalta syntyi useita korkealaatuisia tarroja, jotka voidaan jakaan useaan erilaiseen ryhmään:
- -Sanat ja tunteet, kuten Onni. Ilo. Optimismi. Odotus. Yllätys. Rakkaus. Huumori
- -Omat rakkaat jutut: Urheilu. Liikkuminen. Harrastukset. Mitä tahansa se onkin, se tekee sinut varmasti onnelliseksi.
- -Tilanteet: Katsellen elokuvaa. Pelaten. Tanssien. Laulaen. Tai vain viettäen aikaa.
- -Viestien lähettäminen. Positiivisella asenteella. Hyvää huomenta. Hyvää yötä. TGIF. LOL. ROFL.
Nuoret valitsivat itse kaikista luomuksista parhaimmat, jotka etenivät käytettäväksi osana kesäkampanjaa virallisina Coke-moji –tarroina.
“Minusta on aivan mahtavaa, että
Projektin esittelyvideo ja mm. mukana olleiden nuorten haastatteluja: https://www.youtube.com/watch?v=Gh8CsAsbDBA
Suomessa Coke-moji –tarroja voi lunastaa 1.6. – 30.8.2015 Coca-Cola-juomaperheen punaisten korkkien alta löytyvillä koodeilla (sekä 0,5L että 1,5L). Tarravalikoima täydentyy koko kesän ajan ja aina kahden viikon välein palveluun ladataan uusia tarroja. Tarrat ovat saatavilla pikaviestipalvelu LINE:en, mikä on nopeimmin kasvava älypuhelimille ladattavissa oleva ilmainen pikaviestipalvelu.
*) Älypuhelinten pikaviesteissä käytettävät tarrat ovat piirrettyjä tai animoituja hahmoja. Niillä voi kertoa mm. tunteistaan ja tehdä viesteistä persoonallisempia ja hauskempia.
LINE-pikaviestipalvelu
Line on ilmainen pikaviestipalvelu, jonka voi ladata omalle älypuhelimelleen. Pelkkien pikaviestien lisäksi Line tarjoaa käyttäjälleen myös esimerkiksi pelejä, puheluita, videoita sekä viesteihin liitettäviä kuvia, joita sanotaan tarroiksi. Maailmassa on yli 600 miljoonaa Line-käyttäjää. Line on saatavilla iPhone-, Android-, Blackberry- ja Windows-puhelimiin. www.line.me
Coca-Cola Finland Oy on The
Virallisesti
The
LUE LISÄÄ
- Syksyn uutuudet
- Coca-Colan teettämä nuorten onnellisuustutkimus kertoo, miten 1995-2012 syntyneet etsivät onnea
- Toukokuun onnellisin tapahtuma avaa kesän Narinkkatorilla tiistaina 12.5.2015
-
Valon ja Suomen
Coca-Cola n #MunLiike-ohjelma laajenee 145 yläkouluun - Coca-Colan uusi televisiomainos kysyy, “Mitä sinä vielä odotat?”
COCA-COLA ON SOCIAL