Myös Suomessa Coca-Cola yhdistää Coca-Cola n, Coca-Cola Zeron ja Coca-Cola lightin mainonnan
Coca-Cola on julkistanut sulauttavansa useat erilaiset
Brändiuudistuksen yhteydessä
- Joka päivä miljoonat ihmiset ympäri maailmaa nauttivat jääkylmän
Coca-Cola n, sanoo espanjalainen Marcos de Quinto,Coca-Cola Companyn globaali markkinointijohtaja. Kattobrändi tarkoittaa yhden brändin strategiaa, joka laajentaa perinteisenCoca-Cola n arvostuksen kattamaan myös muutCoca-Cola -tuotemerkin alla olevat juomat. Lähestymistapa korostaa kuluttajan vapautta valita itselleen parhaiten sopiva juoma saman kattobrändin alla olevista erilaisista juomista. Brändiuudistus on merkittävä investointi, jolla tuetaan kaikkiaCoca-Cola -juomia.Coca-Cola on aina erityinen juoma, oli siinä sokeria tai ei.
- Kuluttajat ympäri maailmaa haluavat nauttia
Coca-Cola nsa juuri sellaisena, kuin he katsovat itselleen parhaaksi: sokerilla tai ilman, kofeiinilla tai ilman. Mutta valitsivatpa he minkä tahansa version juomasta, he nauttivat ainaCoca-Cola sta, sen ainutlaatuisesta mausta ja juoman tarjoamasta virkistyksestä. Yhden brändin strategia vie brändimarkkinointimme uuteen aikaan: useiden erilaistenCoca-Cola -brändien rakentamisesta siirrytään yhden ikonisen brändin rakentamiseen. Tätä tukeva ensimmäinen kansainvälinen kampanja antaa juomalle ja brändille uudenlaisen näkyvän roolin.
Coca-Colan yhden brändin strategia:
- Laajentaa perinteisen
Coca-Cola n, maailman arvostetuimman juomamerkin, brändiominaisuudet edustamaan kaikkiaCoca-Cola -tavaramerkin alle kuuluvia juomia. - Toteutuu ja näkyy ensimmäisen kerran uudessa kansainvälisessä ’Taste the Feeling’ –kampanjassa. Toteutuksessa keskitytään autenttisiin, aitoihin hetkiin, joiden keskiössä on hyvin konkreettisesti itse juoma.
- Kokoaa kaikki erilaiset
Coca-Cola t saman kattoviestin alle ja siten korostaa kuluttajan vapautta valita itselleen ja elämäntapaansa parhaiten sopivaCoca-Cola .
“Taste the Feeling,” –kampanja käynnistyy Suomessa keskiviikkona
Uuden brändistrategian mukainen kampanja tulee näkymään kaikkialla maailmassa, yli 200 maassa ja eri maat hyödyntävät kampanjan keskeisiä elementtejä paikallisesti. Kampanjan materiaali sisältää:
- 10 televisiomainosta
- Yli 100 kampanjakuvaa
- Uusi visuaalinen identiteetti
- Uusi tunnusmusiikki ja äänilogo
- Helposti jaettavia digitaalisia sisältöjä
“Taste the Feeling” –kampanja kertoo siitä, miten
Kampanjan käynnistyy “Anthem” –nimisellä televisiomainoksella (Mercado-McCann). Spotti on kooste arjen pienistä hetkistä, joissa
Kampanjan televisiomainokset ovat neljän toimiston käsialaa: Mercado-McCann, Sra. Rushmore, Santo ja Oglivy & Mather New York. Filmit ovat välähdyksiä jokapäiväisistä tilanteista, tunteista ja kokemuksista, joissa ihmiset ovat nauttiessaan jäkylmää
- Mikään ei voita jääkylmän
Coca-Cola n makua” sanoo Rodolfo Echeverria, Vice President, Global Creative, Connections & Digital, TheCoca-Cola Company. Kampanjan luova toteutus juhlistaa juuri sitä yksinkertaista ihanuutta, jonka jääkylmänCoca-Cola n juominen tarjoaa – ja sitä, mitenCoca-Cola tekee samalla hetkestä erityisen. Kuvatut hetket puhuttelevat ihmisiä kansainvälisesti, sillä ne voisivat tapahtua missä päin maailmaa tahansa.”
Taste the Feeling –tunnusmusiikki
Coca-Cola valitsi kolme nousevaa artistia kirjoittamaan ’Taste the Feeling’
-kampanjalle tunnuskappaleen, jota käytetään mm. televisiomainoksissa. Musiikista vastaavat artistit ovat Scott Fritz, Jeremy Bircher ja Josh Jones. Kappaleen laulusta vastaa kiinnostava musiikkialan tulokas, Lontoossa syntynyt ja Australiassa kasvanut laulaja-lauluntekijä Conrad Sewell. Hänen upea, pysäyttävä ja sielukas äänensä on myös hänen tavaramerkkinsä, joka tuli viime vuonna tutuksi mm. norjalaisen Kygo:n läpimurtosinkulta “Firestone”.
Lauluntekijä Avicii on tehnyt kampanjan tunnuskappaleesta erityisen Remix-version. Tätä selkeitä vaikutteita Aviciin tyylistä saanut versio kuullaan
- Tunnuskappaleen lisäksi teleivisiomanioksissa tullaan käyttämään myös seuraavia kappaleita:
- Uusi versio Queenin ja David Bowien “Under Pressure” –kappaleesta
- Nousevan artistin Alexander Cardinalen “Made for You” -kappale
- Uusi versio Aviciin “Hey Brother” –kappaleesta
Uusi äänilogo
Uuden brändistrategian tueksi
Kampanjakuvat
“Taste the Feeling” valokuvat ovat ottaneet arvostetut muotikuvaajat Guy Aroch ja Nacho Ricci, jotka ovat tuoneet kuviin nykyaikaista katutyyliä. Eri puolilla maailmaa kuvatut ihmiset nauttivat jääkylmästä
Kuvissa
Mainoksia ja mainoskuvia voi katsoa
www.coca-colacompany.com/tastethefeeling
www.coca-colacompany.com
twitter.com/CocaColaCo
www.coca-colablog.com
www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company
LUE LISÄÄ
- Coca-Cola on saavuttamassa 100-prosenttisen vesitäydennystavoitteen aikataulussa
- Yhteistyö tuo uusia tuulia elokuvateattereihin
- Coca-Cola vaihtaa väriä - punainen on uusi musta
- Coca-Cola lahjoittaa yli 10 miljoonaa dollaria Afrikan nälänhädän kriisihoitoon ja jälleenrakennukseen
- Coca-Cola Zero Sugar lanseerataan nyt myös Suomeen
COCA-COLA ON SOCIAL