Coca-Cola on toiminut yhteistyössä WWF:n kanssa jo melkein vuosikymmenen verran. Organisaatiot ovat lanseeranneet 7 yhteistä kunnianhimoista tavoitetta, jotka ne pyrkivät täyttämään vuoteen 2020 mennessä.
1. Vesitehokkuuden parantaminen
Vesi on tärkein yksittäinen ainesosa
2. Vesisysteemistä huolehtiminen
Yhteistyö vesilähteiden suojelemiseksi ulottuu jo 11 alueelle kuudella eri mantereella. Vesi on tärkein elämää ylläpitävä luonnonvara, ja pulaa puhtaasta vedestä on erityisesti köyhimmillä alueilla.
3. Hiilidioksidipäästöjen vähentäminen
Coca-Cola työskentelee kansainvälisesti kasvihuonepäästöjen vähentämiseksi tavoitteenaan vähentää päästöjä neljänneksellä jokaista juomaa kohti vuodesta 2010. Yhtiö aikoo pienentää hiilijalanjälkeään koko tuotantoketjussa aina raaka-aineiden hankkimisesta kuluttajan jääkaappiin saakka.
4. Vastuullisten pakkausten kehittäminen
Coca-Cola tekee jatkuvaa selvitystyötä pakkausmateriaaleiksi soveltuvista luontaisista materiaaleista. Yhtiön pyrkimyksenä on korvata 30 prosenttia muovipullojen materiaaleista kasveista peräisin olevilla raaka-aineilla vuoteen 2020 mennessä.
5. Pääraaka-aineiden vastuullinen hankkiminen
Coca-Cola on julkaissut eettisten toimintatapojen oppaan kestävän maatalouden tueksi. WWF:n avulla
6. Veden 100 % kierrätys
Puhtaan veden saatavuuden parantaminen on yksi
7. Kierrätyksen lisääminen kehittyneillä markkinoilla
Coca-Cola pyrkii siihen, että pullojen ja tölkkien kierrätysaste nousisi vähintään 75 prosenttiin kehittyneissä maissa. Yhtiö työskentelee paikallisten organisaatioiden ja juomateollisuuden kanssa saavuttaakseen päämäärän.
Alkuperäisen artikkelin pääset lukemaan täältä.
LUE LISÄÄ
- Jokaisen pakkauksen on oltava sellainen, että siitä voidaan valmistaa uusi pakkaus
- Yritysten yhteistyöllä maailma ilman jätettä on mahdollinen
- Arnold-koira ja kolme muuta oman tiensä kulkijaa ovat Spriten uusia lähettiläitä
- Coca-Cola Säätiö lahjoittanut yli miljardi dollaria
- Näin etenemme ympäristötavoitteiden ja muiden vastuullisuustavoitteiden saavuttamisessa
COCA-COLA ON SOCIAL