Lykke Li on äänittänyt kappaleen ‘Time in a bottle’ Fuze Tea -mainoksen käyttöön
Rakennustyömaan meteliä. Sireenien ääniä. Ihmiset ovat levottomia. Stressaantuneita?
Fuze Tea -juomilla on resepti tähän vaivaan: ajan pysäyttäminen. Uudessa TV-mainoksessa nuori mies tekee juuri näin. Hän ottaa kulauksen Fuze Tea -jääteetä ja hengähtää syvään. Kiireinen kuhina hänen ympärillään pysähtyy.
Mainoksen laulu kertoo unelmasta. “Jos voisin vangita ajan pulloon, keräisen jokaisen päivän viettääkseni ne kanssasi.”
Kuuntele Lykke Li'n versio kappaleesta "Time In A Bottle"
Kappaleen mainoksessa kuultavan version on kirjoittanut ruotsalainen laulaja-lauluntekijä Lykke Li. Hän äänitti laulun "Time In A Bottle" ja herätti sen samalla uudelleen henkiin. Kappale on aluperin peräisin vuodelta 1973. Sen on kirjoittanut Jim Croce, oman aikansa menestynyt laulaja-lauluntekijä, joka on omistanut kappaleen pojalleen.
Mainoksessa kuulee vain lyhyen pätkän laulusta. Iästään huolimatta "Time In A Bottle" puhuttelee ihmisiä yhä vielä ja siitä on tehty useita versioita. Kappaleen suosio johtunee myös osittain sen traagisesta taustatarinasta.
Jim Crocen tarina muistuttaa meitä siitä, miten tärkeää on käyttää aikansa merkityksellisiin asioihin. Ennen musiikillista läpimurtoaan Croce teki paljon töitä sekä rakennustyömiehenä että trukinkuljettajana. Hänen uransa oli juuri lähtenyt nousuun, kun hän kuoli traagisesti lento-onnettomuudessa vain 30-vuoden iässä vuonna 1973. Tämä tapahtui juuri ennen kuin "Time In A Bottle" -kappale julkistettiiin. Kaksi kuukautta myöhemmin kappale oli ykköshitti.
Kuuntele Jim Crocen alkuperäisesitys
Lykke Li tunnetaan mm. kesähitistään "I Follow Rivers". Tulkinnallaan hän osoittaa herkkyyttä liikkua nykyaikaisen ja retro-ilamisun välillä. Spotifylla kappaletta on streemattu 1,6 miljoonaa kertaa.
LUE LISÄÄ
- Miksi tulla mukaan yritysvastuun #ykkösketjuun? Koska ihmisoikeuksien kunnioittaminen on järkevä tapa toimia
- Coca-Cola Joulurekka teki historiallisen pysähdyksen napapiirillä
- Jo 43 CokeTV-jaksoa! Näitä otoksia et ole ennen näynyt!
- Bonaqua saa uuden erottuvan pullon
- Fuze Tea tutki: vietätkö riittävästi minä-aikaa?
COCA-COLA ON SOCIAL