Englantilainen muotisuunnittelija Sophia Webster suunnitteli Coca-Cola n kanssa yhteistyössä malliston, jonka inspiraationa toimivat Baz Luhrmannin Strictly Ballroom – kielletyt askeleet -elokuvan tyyli ja tunnelma. Tänä syksynä myyntiin tuleva mallisto esiteltiin kevättalvella Lontoon muotiviikoilla.
Ei siis ole yllättävää, että Websterin uusin asustemallisto I Don’t Need A Mango To Tango on saanut inspiraationsa australialaisen Baz Luhrmannin Strictly Ballroom – kielletyt askeleet -elokuvasta, joka on eräs suunnittelijan kestosuosikeista. Malliston asusteet ovat rohkeita, värikkäitä ja heleitä, täynnä kristalleja, höyheniä ja paljetteja.
Mallisto herättää henkiin legendaarisen kohtauksen
Yhdessä Strictly Ballroom -elokuvan tunnetuimmista kohtauksista päähenkilöt tanssivat terassilla jättimäisen
Kenkien lisäksi Websterin ja
Kuplia ja kimallusta kristalleista
Malliston julkistustilaisuudessa esiintyi tanssijoita, joiden asujen hedelmäkoristeet oli tehty kristalleista. Eräs Strictly Ballroom -elokuvan mieleenpainuvimmista hahmoista on tanssija Tina Sparkle, joka oli inspiraation lähteenä tanssijoiden asuille.
Christian Cowanin käsialaa olevat esiintymispuvut vangitsivat kilpailuhenkisen tanssikohtauksen viettelevän särmän ja sopivat loistavasti Websterin kristallien, höyhenten ja naisellisen dramaattisuuden täyttämään mallistoon. Tanssishowssa näyttäytyivät myös eräät Websterin aikaisemmat luomukset: ainutlaatuiset puhekuplalaukut.
Seksikästä, rohkeaa mutta myös mukavaa
”Tämän kauden mallisto ja sen teema ovat kilpatanssin parissa kasvaneena erityisen lähellä sydäntäni,” Webster kertoo.
”Tanssijoiden asuihin on tehtävä huomiota herättäviä väriyhdistelmiä sekä paljetti- ja kristallikoristeita, jotka kiinnittävät tuomareiden huomion. Minusta on ihanaa herättää elokuvakohtaukset henkiin mallistoni kautta. Luomisvireeni ei lopu koskaan, kun voin suunnitella tällaisia asusteita: rohkeita ja värikkäitä, samaan aikaan seksikkäitä, naisellisia mutta myös mukavia käyttää.”
Katso myös Kith -vaatemerkin uusi Coca-Cola -mallisto täältä
COCA-COLA ON SOCIAL