Suomessa ensimmäisellä kiertueellaan oleva Coca-Cola Joulurekka on harvinainen, 40-vuotias jenkkirekka. Sen kuljettaja, Salossa asuva Tomi Lohivuo, on toiminut ammattikuljettajana lähes parin vuosikymmenen ajan ja nähnyt matkan varrella yli 30 eri maata. Joulurekan kuljettaminen on kuitenkin jotain aivan erityistä: sen mukana saa tuoda joulumieltä koko kansalle.

”Coca-Cola Joulurekan kuljetustehtävistä järjestettiin kilpailutus, jonka yhtiömme voitti”, Coca-Cola Joulurekan ensimmäinen suomalainen kuljettaja Tomi Lohivuo kertoo.

Tomi on pitkän linjan kuljetusalan ammattilainen. Uransa aikana hän on ajanut paperikuormia, tuoretuotteita ja toiminut tuote-esittelyrekkojen kuljettajana 18 vuoden ajan 33 eri maassa.

”On mahtavaa olla osa Suomen historian ensimmäisen Coca-Colan Joulurekan kiertuetta. Maailmankuulusta joulurekasta on muualla maailmassa muodostunut todellinen perinne. Nyt voin sen kautta olla mukana tuomassa jouluiloa melkein koko Suomen kansalle.”

Joulurekka tuli Suomeen 30 vuotta sitten

Ensimmäinen Suomessa liikennöivä Coca-Cola Joulurekka on aito, Suomessa harvinainen Kenworth-jenkkirekka, joka on peräisin vuodelta -78. Suomeen tämä kaunotar tuli kymmenen vuotta myöhemmin. Se on myös harrastekäytössä.

Coca-Cola Joulurekan kuljettajan tärkein tehtävä kiertueella on varmistaa, että rekka lasteineen pääsee turvallisesti perille jokaiseen kohteeseen tuomaan jouluiloa. Tapahtuman aikana kuljetustiimi varmistaa myös, että rekan valaistus ja muut sähkölaitteet toimivat kuten pitää.

Joulurekka vierailee kymmenellä suomalaispaikkakunnalla, joissa jokaisessa järjestetään noin neljän tunnin mittainen iloinen joulutapahtuma. Sen jälkeen rekka siirtyy seuraavaan kohteeseen.

Ennen tapahtumaa rekka käy vielä käsinpesussa huolella valituissa pesuliikkeissä. Silloin se pääsee ajamaan täydessä loistossaan tapahtumapaikalle.

Hyvä juoma tekee hyvän mielen

Tomi on itsekin Coca-Colan ystävä. Hän pitää eniten aidosta Coca-Cola originalista, joka maistuu yhtä hyvältä sekä tölkistä että lasipullosta.

Joulurekan kuljettaja ei ainoastaan saa kuljettaa kymmeniä tuhansia tölkkejä lempijuomaansa ajopelissään, vaan hän omalta osaltaan myös varmistaa suomalaisten joulumielen.

”Joulumieli voi tulla siitä, millaisen fiiliksen tuote tekee kuluttajalle kullakin hetkellä. Jos saa hyvän mielen nauttiessaan Coca-Colaa, voi olla hyvä myös toisille – se on todellista joulumieltä.”