NEWS


Title

Coca-Cola vaihtaa väriä - punainen on uusi musta

Coca-Cola toteuttaa yhden historiansa suurimmista brändiuudistuksista elokuun lopussa. Coca-Cola Zero Sugar muuttaa väriään mustasta punaiseksi ja saa saman visuaalisen ilmeen kuin alkuperäinen Coca-Cola. Uudistuksen jälkeen Coca-Cola on kokonaan punainen juomaperhe, sokerilla tai ilman.

 

-Coca-Colalle mustan värin muuttaminen punaiseksi on iso muutos. Aiemmin punainen väri tarkoitti alkuperäistä sokerilla makeutettua Coca-Colaa. Nyt sokeriton Coca-Cola on jatkossa ihan samanarvoinen alkuperäisen Coca-Colan kanssa, kertoo brändipäällikkö Iina Airaksinen Suomen Coca-Colalta.

 

Sokeriton Coca-Cola saa saman ilmeen kuin perinteinen Coca-Cola. Punaisen tölkin tai etiketin yläreunassa näkyvä musta nauhaelementti sekä musta korkki kertovat, että valittu Coca-Cola on sokeriton.  Juoman resepti ei muutu vaan pysyy uudistuksessa ennallaan. Myös Coca-Cola light uudistuu samalla tavalla ja vuosikymmeniä käytössä ollut harmaa väri siirtyy historiaan.

 

-Punainen väri on yksi brändimme vahvimpia tunnuksia, jota on käytetty 132-vuotiaan brändin alkuajoista alkaen, Airaksinen kertoo. Coca-Colan tunnistaa punaisesta ja sen tuominen myös sokerittoman Coca-Colan väriksi lisää tämän huomioarvoa. Coca-Colan tulevaisuus on punainen, sokerilla tai ilman.

 

Kuluttajatutkimukset osoittavat, että punainen Coca-Cola koetaan juoman alkuperäisenä ja aitona värinä. Punainen Coca-Cola on juuri se brändi, jota kuluttajat rakastavat. He saattavat valita lasiinsa sokerittoman Coca-Colan, mutta vaatekaupasta he ostavat alkuperäisen Coca-Colan logolla varustetun hupparin, eivät zeroa. Nyt tämä Coca-Cola-brändin vetovoima laajennetaan kattamaan myös sokeriton Coca-Cola.

 

Suomen Coca-Cola on ensimmäisiä maita maailmassa, joka ottaa Coca-Colan uuden kokopunaisen ilmeen käyttöön.

 

-Syynä on se, että Suomessa on pitkä sokerittoman Coca-Colan historia ja suomalaiset ovat tottuneet valitsemaan juomansa myös sokerittomana. Coca-Cola light lanseerattiin yli 30 vuotta sitten ja Coca-Cola Zero reilu 10 vuotta sitten. Uskomme Coca-Colan punaisen edistävän sokerittoman suosiota edelleen.

 

Punainen uudistus vie päätöksen Coca-Colan vuonna 2015 käynnistämän strategian, jonka mukaisesti on rakennettu yhtä Coca-Cola -brändiä useiden alabrändien sijasta. Tämä on näkynyt siten, että alkuperäisen Coca-Cola ja sen sokerittomat versiot ovat kaikki olleet mukana samassa TV-mainoksessa.

 

-Yhden Coca-Cola-brändin rakentaminen on ollut hyvin luontevaa, sillä oikeassakin elämässä samassa ravintolapöydässä näkyy Coca-Colaa  niin sokerilla kuin ilman. Nyt on oikea aika viedä tämä ajattelu päätökseen ja tehdä punaisesta uusi musta.  

Tiedotusvälineiden yhteyshenkilö

Oletko toimittaja ja sinulla on yritykseemme tai tuotemerkkeihimme liittyviä kysymyksiä? Ota yhteyttä ja autamme sinua löytämään tarvitsemasi tiedot.