Yhtiönä
Juomat-sivulta voit tutustua tarkemmin juomiemme ravintosisältöön.
Vanhempien opastuksella lapset oppivat ymmärtämään elintarvikkeiden pakkausmerkintöjä. Lapsena opittu auttaa myös heitä vanhempana tekemään itselleen parhaiten sopivia elintarvikevalintoja.
Coca-Cola on sitoutunut tarjoamaan turvallisia ja korkalaatuisia juomia ja markkinoimaan näitä juomia vastuullisesti. Valintojen tueksi tarjoamme juomapakkausten etiketeissä selkeää ja luotettavaa tietoa juomista.
Coca-Cola -yhtiö on aina suhtautunut vakavasti sitoumukseensa markkinoida tuotteitaan vastuullisesti.
Yhtiöllä on kansainvälinen vastuullisen markkinoinnin toimintaohje. Se koskee kaikkia yhtiön juomia, joita mitään ei markkinoida alle 12-vuotiaille. Tämä tarkoittaa, ettei mitään mainontaa osteta mediasta, jonka yleisöstä 35% tai enemmän on alle 12-vuotiaita lapsia.
Coca-Cola on sitoutunut riippumattomien auditoijien avulla monitoroimaan sitä, miten sen eri maissa toimivat tytäryhtiöt noudattavat tätä sitoumusta.
Televisio, radio ja lehdet
Coca-Cola ei sijoita minkään tuotemerkkinsä mainontaa niiden televisio- ja radio-ohjelmien tai lehtien yhteyteen, jotka on suunnattu lapsille. Tämä tarkoittaa ohjelmia ja mediaa, jonka yleisöstä 35% tai enemmän on alle 12-vuotiaita lapsia.
Internet ja matkapuhelimet
Tiedostamme, että lasten internetin ja matkapuhelinten käyttö on yleistynyt. Internet voi olla hyödyllinen ja oppimista tukeva väline. Siksi yhtiö ei myöskään netissä tai matkapuhelimessa hanki mainontaa, joka suunnataan suoraan lapsille. Aina kun näissä medioissa on käyttäjätietoa saatavilla, pidättäydymme lapsille suunnatun mediatilan hankinnasta.
COCA-COLA ON SOCIAL