Coca-Colan vuoden ensimmäinen kampanja käynnistyy tammikuussa uudella sokerittoman Coca-Colan mainoksella. Alkuvuodesta suomalaisten huomio siirtyy juhlakauden herkuttelusta kevyempään ruokavalioon ja kampanja muistuttaa, että Coca-Colasta on olemassa Coca-Colan makuinen sokeriton vaihtoehto, Coca-Cola Zero Sugar. Kampanjan tähtenä nähdään 80-vuotias herra Hadley, jonka tarinan kautta suomalaisia kannustetaan kokeilemaan uusia asioita elämässään ja löytämään niiden kautta kokonaan uudenlaisia mahdollisuuksia.  

Uuden ’Ensi kerta’ –nimellä kulkevan mainoksen päähenkilö on palvelutalossa asuva reilu 80-vuotias herra Hadley, joka pääsee nauttimaan elämänsä ensimmäisen sokerittoman Coca-Colan.  Kulaus Coca-Cola Zero Sugaria saa herra Hadleyn miettimään, mitä muuta hän ei ole vielä elämässään aiemmin kokeillut. Siitä käynnistyy tapahtumasarja, jonka edetessä herra Hadley nähdään mm. tunnustamassa Alicelle rakkauttaan, ottamassa tatuointia, hyppäämässä olympia-altaaseen ja pörräämässä moottoripyörällä muiden samanhenkisten seurassa. Mainos päättyy toteamukseen: ”Nauti vapaudesta, nauti sokeriton Coca-Cola”. Mainoksen musiikkina on Queenin superhitti  ‘I Want To Break Free’.

Herra Hadleyn tarina jatkuu niin Instagramissa, YouTubessa and Facebookissa, joissa nähdään vanhan herran muita ennakkoluulottomia kokemuksia.  

Herra Handley on brittiläis-amerikkalainen näyttelijä Nicolas Coster (84). Hänet on aiemmin nähty kahdeksassa televisiosarjassa kuten mm. Magnumissa, Ritari Ässässä ja L. A. Law’ssa. Teatterilavoilla hänen kanssanäyttelijöitään ovat olleet mm. Elisabeth Taylor (The Little Foxes) ja  Robert Redford (All The President's Men). Coster rakastaa veneilyä ja sukeltamista, jota hän on opettanut mm. John F. Kennedy nuoremmalle.

Coca-Cola Zero Sugar on reilu vuosi sitten lanseerattu sokeriton versio Coca-Colasta, joka korvasi kymmenen vuotta aiemmin kehitetyn Coca-Cola Zeron. Uuden reseptin ansiosta juomassa on kuitenkin aiempaa enemmän Coca-Colan makua ja sitä makuelämystä, jonka juomaan saa yleensä vain sokerilla. Uuden version lanseeraaminen oli yhtiön suurin tuotekehityspanostus kymmeneen vuoteen ja pyrkimys lisätä klassisen Coca-Colan ystävien kiinnostusta nauttia Coca-Colasta myös ilman sokeria. Tämän lisäksi kuluttajien kevyempien valintojen helpottamiseksi on Suomessa lanseerattu mm. markkinoiden pienimmät annospakkaukset, 250ml virvoitusjuomatölkit.

Coca-Cola Zero Sugar lyhyesti:

· Kehitettiin vuonna 2005 juomaksi, joka maistuu mahdollisimman paljon Coca-Colalta mutta ilman sokeria

· Coca-Cola Zero oli yhtiön onnistunein tuotelanseeraus sitten Diet Coken lanseerauksen vuonna 1982. Ensimmäisenä vuonna Coca-Cola Zeroa myytiin kansainvälisesti kolme kertaa ennakoitua enemmän.

·  Coca-Cola Zero Sugar on Coca-Cola Companyn yli 500 juomamerkistä viidenneksi suurin

· Juoma- ja makutuotekehityksen edistysaskeleet mahdollistivat uuden makuversion kehittämisen vuonna 2016. Coca-Cola Zero Sugarissa ei yllättänyt se, että uutuus maistui hyvälle. Sitä vastoin yllätys on ennen kaikkea siinä, ettei tältä maistuvassa juomassa ole lainkaan sokeria.

’Ensi kerta’ –filmi on McCann EMEA:n käsialaa, filmiyhtiö on Garage Films ja ohjaaja Albert Uria.