1980-luvun puolivälissä nuori ja suhteellisen tuntematon muotisuunnittelija nimeltä Tommy Hilfiger suunnitteli ensimmäisen Coca-Cola-vaatekokoelman mitä koskaan oli tehty. Coca-Cola-lisenssillä toteutettu ja brändätyistä rugby-paidoista tunnetuksi noussut vapaa-ajan mallisto oli välitön hitti Amerikassa, ja auttoi aloittelevan suunnittelijan uran nousukiitoon.

Nyt lähes 30 vuotta myöhemmin Hilfiger ja Coca-Cola esittelevät uudelle sukupolvelle päivitetyn version näistä vaatteista, joissa muoti ja pop-kulttuuri yhdistyvät.

TOMMY JEANS Coca-Cola -kokoelma miehilel ja naisille hyödyntää 80-luvun malleja, jotka on päivitetty tähän päivään. Haluttujen rugby-paitojen rinnalla on värikkäitä college-paitoja, T-paitoja, shortseja ja urheilutakkeja.


“80-luvun Coca-Cola-vaatekokoelma oli näyttävä, huomattu ja helposti tunnistettava,” kertoo Avery Baker, Tommy Hilfigerin globaali brändijohtaja. “Tämä uusi mallisto on saanut inspiraationsa alkuperäisistä vaatteista ja tämän päivän katumuodista. Se on selkeä kunnianosoitus molempien brändien  optimistiselle ja nuorekkaalle perusideologialle.”


Kokoelman vaatteet on saatavilla kaikista TOMMY JEANS -myymälöistä ympäri maailmaa, myös Helsingistä sekä myös verkkokaupoista.   

“Yhteistyö Coca-Colan kanssa vuosien jälkeen oli suunnattoman hauskaa,” Hilfiger sanoo. “Yhteistyö ikonisen amerikkalaisen brändin kanssa pop-kulttuurin hengessä on yksinkertaisesti eppiistä.”

Coca-Colan lisenssiyhteistyöstä vastaava Becky Anderson toteaa, että molemmilla brändeillä on universaalia vetovoimaa ja vahva suhde pop-kulttuuriin.  Uusi kokoelma suunniteltiin tietoisesti monikäyttöiseksi ja mukavaksi. Halusimme kumartaa sille tyylille, jonka monet muistavat 80-luvulta – ja laajentaa ajattelua siten, että se on relevanttia myös tämän päivän nuorille aikuisille.”